bmwmann24 Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 98 bmw 520i stv. kommer ingen motorlampe opp, fikk ikke opp da jeg kobla ut lmm eller andre følere, skal ikke dette komme opp i nødmodus?? Daue i motbakke og går knapt over 3500rpm. Kokte over etter kjøring i 2 gir, tydelig at motor sliter kraftig da man ikke klare å komme til 4 gir engang. Ingen lekkasjer og varme i anlegg. ikke vann i olje. kobla ut lmm, funka bedre i nån min.. tegn på at en føler e ødelagt hvertfall.!? Noen som vet hvor OBD2 ligger? fant ikke under ratt eller i myntlomma. Innmat slått til f.. inni bakpotta, noe å si på at bil fjusker? verdier osv.. Fant en 9pins rundt kontakt i motorrommet, hva er den til? lik OBD1, på pasasjerside. Har aldri skrudd på e39 så derfor mange spørsmål. Symptomene ligner litt på lambdahavari, leita litt etter de under bilen i mørket, fant ingen, men skal sjekke det ut på gs sin side. Takker for svar.
Otis Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Kan jo være defekt veiv eller kam sensor. Da kan de gå svært dårlig.
bmwmann24 Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 så vidt jeg vet så går ikke bensinpumpa hvis veivføler er havarert.. Men, som sagt vet jeg ikke noe om e39 sine systemer. OBD2 kontakten sku jeg hatt fatt i.. Har tilgangt på obd2 trådløs wifi.
Otis Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Bensinpumpen får ja, selv om veivsensor er defekt. Men den kan gå svært dårlig eller litt dårlig.
bjalle Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 På 98 modell må du bruke den runde OBD kontakten i motor som du fant,finnes overgang å få kjøpt men vet ikke om det fungerer med wifi da,sjekk om din katalysator er defekt.
bmwmann24 Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 Funker det om man bruker vanlig OBD1 på diagnosen? har jo flere kabelvalg. Er bare 9 pinner på den i bilen, og er vel 16 eller 20 på vanlig OBD1?
bmwmann24 Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 jau, etter litt research så fant man ut at det er OBD1 på noen av de tidlige e39 modellene. Bare et tomt cover under dasj.. Bjalle har rett:) Blir spennede å finne ut av om vi får kontakt med utstyret vårt! Hvordan finner jeg ut om potta er deffekt? Den har litt grummere lyd en normalt og det rasler fint inni der, deffekt vil jeg tro da men.. Kan dette ha noe med at bilen ikke funker som den skal? Og hvorfor kommer ikke Check engine lyset på!? enda man kobla ut alle følerne. Går den ikke i nødmodus som den skal?
Dontzi Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Kan jo være defekt veiv eller kam sensor. Da kan de gå svært dårlig. vist veiva er defekt starter ikkje bilen, har selv dårlig camsensor, då driver bilen å slår seg av under kjøring og tomgang. du kan sjekke kat'en at det ikkje et tett. e39 har kun obd kontakt i motor rommet, rund 24 pin. noe er i vertfall tett med deg.
bmwmann24 Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 Kan jo være defekt veiv eller kam sensor. Da kan de gå svært dårlig. vist veiva er defekt starter ikkje bilen, har selv dårlig camsensor, då driver bilen å slår seg av under kjøring og tomgang. du kan sjekke kat'en at det ikkje et tett. e39 har kun obd kontakt i motor rommet, rund 24 pin. noe er i vertfall tett med deg. E39 har og obd 2 under dasj, men var visst de første utgavene som har OBD1 i motorom. Er 20 pin skal jeg mene. At noe er TETT med MEG vet jeg:P Men, det skal jeg gå til legen for å få flusha ut..
laland10 Skrevet April 23, 2013 Skrevet April 23, 2013 Kan jo hende at innmaten har løsna i eksosen siden du nevner at det rasler i den. Jeg hadde noe lignende problem med min da innmaten i katalysatoren løsna og tetta eksosen. Da ble bilen himla dau og bråkte mer en normalt. Kommer ikke eksosen skikkelig ut så går det trægt
bmwmann24 Skrevet April 23, 2013 Forfatter Skrevet April 23, 2013 Det rare er at bilen funka litt bedre da jeg kobla ut lmm, tegn på at en føler er gåen tenker jeg.. Men, fikk motoren opp i 4000rpm kun en gang:P hm, hva skjer..
bmwmann24 Skrevet April 26, 2013 Forfatter Skrevet April 26, 2013 Joda, innmaten i potta stengte for eksosen:) Lager vel en jukseløsning mens man leter etter en brukt/annen potte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå