Gå til innhold

e39 med forbruk og lite motorkraft, ingen varselampe..


Anbefalte innlegg

Skrevet

98 bmw 520i stv.

kommer ingen motorlampe opp, fikk ikke opp da jeg kobla ut lmm eller andre følere, skal ikke dette komme opp i nødmodus??

Daue i motbakke og går knapt over 3500rpm. Kokte over etter kjøring i 2 gir, tydelig at motor sliter kraftig da man ikke klare å komme til 4 gir engang. Ingen lekkasjer og varme i anlegg. ikke vann i olje.

kobla ut lmm, funka bedre i nån min.. tegn på at en føler e ødelagt hvertfall.!?

Noen som vet hvor OBD2 ligger? fant ikke under ratt eller i myntlomma.

Innmat slått til f.. inni bakpotta, noe å si på at bil fjusker? verdier osv..

Fant en 9pins rundt kontakt i motorrommet, hva er den til? lik OBD1, på pasasjerside.

Har aldri skrudd på e39 så derfor mange spørsmål.

Symptomene ligner litt på lambdahavari, leita litt etter de under bilen i mørket, fant ingen, men skal sjekke det ut på gs sin side.

Takker for svar.

Skrevet

så vidt jeg vet så går ikke bensinpumpa hvis veivføler er havarert.. Men, som sagt vet jeg ikke noe om e39 sine systemer.

OBD2 kontakten sku jeg hatt fatt i.. Har tilgangt på obd2 trådløs wifi.

Skrevet

Bensinpumpen får ja, selv om veivsensor er defekt. Men den kan gå svært dårlig eller litt dårlig.

Skrevet

På 98 modell må du bruke den runde OBD kontakten i motor som du fant,finnes overgang å få kjøpt men vet ikke om det fungerer med wifi da,sjekk om din katalysator er defekt.

Skrevet

Funker det om man bruker vanlig OBD1 på diagnosen? har jo flere kabelvalg.

Er bare 9 pinner på den i bilen, og er vel 16 eller 20 på vanlig OBD1?

Skrevet

jau, etter litt research så fant man ut at det er OBD1 på noen av de tidlige e39 modellene. Bare et tomt cover under dasj.. Bjalle har rett:)

Blir spennede å finne ut av om vi får kontakt med utstyret vårt!

Hvordan finner jeg ut om potta er deffekt? Den har litt grummere lyd en normalt og det rasler fint inni der, deffekt vil jeg tro da men.. Kan dette ha noe med at bilen ikke funker som den skal?

Og hvorfor kommer ikke Check engine lyset på!? enda man kobla ut alle følerne. Går den ikke i nødmodus som den skal?

Skrevet
Kan jo være defekt veiv eller kam sensor. Da kan de gå svært dårlig.

vist veiva er defekt starter ikkje bilen, har selv dårlig camsensor, då driver bilen å slår seg av under kjøring og tomgang.

du kan sjekke kat'en at det ikkje et tett.

e39 har kun obd kontakt i motor rommet, rund 24 pin.

noe er i vertfall tett med deg.

Skrevet
Kan jo være defekt veiv eller kam sensor. Da kan de gå svært dårlig.

vist veiva er defekt starter ikkje bilen, har selv dårlig camsensor, då driver bilen å slår seg av under kjøring og tomgang.

du kan sjekke kat'en at det ikkje et tett.

e39 har kun obd kontakt i motor rommet, rund 24 pin.

noe er i vertfall tett med deg.

E39 har og obd 2 under dasj, men var visst de første utgavene som har OBD1 i motorom. Er 20 pin skal jeg mene.

At noe er TETT med MEG vet jeg:P Men, det skal jeg gå til legen for å få flusha ut..

Skrevet

Kan jo hende at innmaten har løsna i eksosen siden du nevner at det rasler i den.

Jeg hadde noe lignende problem med min da innmaten i katalysatoren løsna og tetta eksosen.

Da ble bilen himla dau og bråkte mer en normalt.

Kommer ikke eksosen skikkelig ut så går det trægt ;)

Skrevet

Det rare er at bilen funka litt bedre da jeg kobla ut lmm, tegn på at en føler er gåen tenker jeg.. Men, fikk motoren opp i 4000rpm kun en gang:P hm, hva skjer..

Skrevet

Joda, innmaten i potta stengte for eksosen:) Lager vel en jukseløsning mens man leter etter en brukt/annen potte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...