StigJ Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Feilen kan ligge både i spiller, på kabel og i forsterker. Begynn med å flytte jordingspunktet. Siden du har batteriet bak jorder du på minuspolen. Husk at jordingskabel skal være like tykk eller tykkere enn plusskabelen. Hjelper ikke det drar du ut spilleren og legger en liten ledningsstump fra kappen på signalkabelpluggen (ringen rundt senterpinnen) og jorder denne separat. Forsvinner støyen er det brent jordingsbane inni spilleren. Da må den inn på verksted. Håper du kjøpte noen signalkabler som kostet mer enn 49,- og en ispinne. For dette er et veldig ømfintlig ledd i et oppsett. Trippelskjermet kabel av god kvalitet og merke er et must.
Pesslaad Skrevet April 26, 2013 Forfatter Skrevet April 26, 2013 Har prøvd med 2 andre signalkabler og støylyden ble mye lavere. Prøvde og å dra ut signalkabelen som var montert fra før av til bakhøytalerene og støyen ble borte framme, koblet i igjen og lyden kom tilbake. Prøvde å jorde på spælleren og signalkabelen uten at det ble bedre. Har ikke flytte jordingspunktet til batteriet enda og ikke prøvd en annen spæller.
oleo Skrevet April 26, 2013 Skrevet April 26, 2013 Hvis jeg forstår deg rett så forsvant støyen i anlegget når du koplet vekk forsterkeren til høytalerne bak slik at det kun var lyd i høytalerene fremme? Eller mener du at du tok av selve høytalerledningene til høytalerne bak slik at forsterkeren fremdeles var innkoplet og at fremre høytalere er koplet til denne forsterkeren? Signalkabel er kabelen mellom radio og forsterker - høytalerledningene er ledningene fra forsterker til høytalere.
Pesslaad Skrevet April 26, 2013 Forfatter Skrevet April 26, 2013 høyttalerledningene er koblet til samme forsterker og det er 2 signalkabler som går til den. En til høyttalerne bak og en til de framme. Støyen forsvant når jeg tok ut signalkabelen til høyttalerne bak. Alle høyttalerledningene har vært kobla på hele tiden.
oleo Skrevet April 26, 2013 Skrevet April 26, 2013 Jeg tror jeg da ville koplet av høytalerledningene på forsterkeren til høytalerene bak og latt signalkabel stå i. Forsvinner støyen da så ville jeg sjekket om en av høytalerledningene kan ligge mot jord.... altså at den f.eks har ligget i klem og blitt gnagd hull på.
Pesslaad Skrevet April 27, 2013 Forfatter Skrevet April 27, 2013 Skal prøve det. Men lyden ble mye bedre når jeg prøvde 2 andre signalkabler fra cdspiller til forsterkeren. Trur det var biltema sin signalkabel, så skal få byttet signalkabel å Ka som e å anbefale av signalkabel og kjøpe det hvor?
Tare Jansen Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 Som jeg nevnte tidligere i tråden, se om denne signalkabelen krysser strømkabelen. Tror ikke det å kjøpe ny hjelper på noe annen måte enn at du kanskje legger den litt anderledes;) Evt om det er brudd i skjerminga på kabelen, å det er det som gjør at du får brum, blir det borte om den ikke ligger langs eller krysser strøm. Om det er induktiv spenning så hjelper det ikke uansett hvor bra kabel du kjøper. Hvordan kabel du kjøper har nesten ikke noe å si så lenge den er "hf-tett" dvs at skjermen i kabelen faktisk er tett, også i overgang til pluggen. og nettopp i overgangen til pluggen feiler mange. Står det monster på kabelen så ikke kast bort pengene din på den, de lager jævlig bra kabler, men lodder skjerm og senter uten skjerm i pluggene, og da er den ikke tett..
Tare Jansen Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 Og prøv å kryssbytt signalkablene bak spilleren og i forsterkeren, blir det stille når du kobler ut samme kabel som nå går fra den andre utgangen på spilleren og i den andre inngangen på forsterkeren er det bankers kabelfeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå