tpracing Skrevet April 23, 2013 Skrevet April 23, 2013 Endelig har jeg fått kjøpt meg en bra E30! Jeg har siklet lenge på bilen til en kompis,og for et par dager siden ble den min. Jeg har hatt lyst på en gammel BMW i lange tider, og denne bilen var for bra til å gi slipp på. Jeg overbeviste meg selv og samboeren om hvor forferdelig lurt det var av meg å kjøpe bil noen mnd før vi skal i gang med totalrenovering av et gammelt hus, så da er det bare å sette i gang Bilen er en 4-dørs 320i. Jeg er usikker på km.stand, men det er et veldig bra utgangspunkt, med lite rust. Bilen har en relativt uvanlig grønnfarge, både innvendig og utvendig. Jeg har ikke så store planer for utseendet, det største inngrepet blir nok en annen leppe. Ellers får jeg med bl.a en sugetrimmet m20b20 med portet+planet topp, B23 veiv, 266 grader kam og diverse stash. Fikk beskjed om at den skulle dra fra en original 325, men jeg skal ikke uttale meg om det stemmer eller ei. Jeg kommer ikke til å sette i motoren før jeg får tak i grenrør og eksos. Tar gjerne mot gode forslag her! Jeg må også ha en skikkelig diff. Har mest lyst på KAAZ, men det spørs om det blir litt kostbart i første omgang. Nok en gang, kom med forslag! Skivebremser bak må selvfølgelig også på plass. Planen er å få tak i noen gode coilovers som kan godkjennes, vurderer H&R eller KW, men jeg må gjøre litt research før jeg bestemmer meg. Jeg greide å lure kompisen min til å kjøpe Adaptec 4x100 -> 4x114.3 adaptere en stund før han solgte meg bilen, så disse følger også med. Jeg er egentlig jævlig usikker på hva jeg skal gjøre når det kommer til felger, men det blir nok til at jeg kjører på noe japanske 15" i år. Her er et par bilder av bilen: Flere bilder her.
diohrvik Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Dette bør bli lovende ! er kanskje endelig kommet i rette hender denne nå kom på at jeg har bakstilling til deg, om du er intr. ville kjøpt org bra diffbrems jeg, eventuelt kjøpt nye lammeler og clutcher, fungerer nok bra nok det.
andreas.mulle Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 er fargen orginal? syntes den va litt stilig på det øverste bilde! skal følge med
tpracing Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Takk Marius, det er bra du har tro på meg Når det kommer til felger, har jeg litt forskjellig som kan være aktuelt. i første omgang kommer jeg til å prøve ett av disse to settene: 7.5/8x15 SSR MK.II. Innpress ligger vel rundt 10-15 7.5/8x15 Riverside, ukjent modell. Disse har et negativt innpress på rundt 15, noe som gir masse kant Disse hjulene er det omtrent bare å kaste på, så dette får holde til å begynne med. Jeg vet mange synes 15" blir litt lite på E30, men jeg synes det blir bra når man får nok senk. Bilen til Marius er et perfekt eksempel på det. 8" bredde blir dog litt i smaleste laget, så jeg må ha noe grommere etterhvert
tpracing Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 er fargen orginal? syntes den va litt stilig på det øverste bilde! skal følge med Ja, det skal være originalfargen. Jeg skal legge ut flere bilder når jeg får tid
tommyheimberg Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 De riverside felgene var rååe!! Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2
Reset Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Følger med her Tror en bekjent av meg hadde denne som førstebil for mange år siden! skinnseter i den eller?
Jørgen Lie Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Se der ja, gamle K.Å sin jo Denne er vel i brukbar stand? Huska jeg så på den noen dager etter K.Å kjøpte den. Potensiale her!
tpracing Skrevet April 25, 2013 Forfatter Skrevet April 25, 2013 Det er ikke skinnseter i denne. Jeg har tenkt å finne sportsstoler i samme farge, men det spørs hvor enkelt dette blir. Jeg har også hørt snakk om at man får kjøpt nye trekk fra BMW, slik at det kan være mulig å kjøpe et brukt sett stoler, for så å bytte farge på de. Vi får se hva som blir enklest. Skulle hatt noe sånt: Stemmer at dette er bilen til Kjella ja, han er godt fornøyd med at den har havnet hos noen han kjenner Det viser seg at jeg får med 325 bakstilling på kjøpet, så da blir det bygd om til skivebrems etterhvert. Komplett powerflex-kit er også med
tpracing Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 Da ser det ut som om jeg har funnet coilovers. Spax RSX kommer med TÜV, men da må jeg sende inn fjærbeina. Jeg er derfor på jakt etter 51mm fjærbein. Ellers har jeg sannsynligvis fått kloa i et billig grenrør, da er det kun effektanlegg som mangler før jeg kan slenge inn den andre motoren. Lurer også på å bygge om til servostyring med Z3 tannstang, om noen har deler liggende er det bare å si fra
tpracing Skrevet Juli 27, 2013 Forfatter Skrevet Juli 27, 2013 I går kveld/natt fikk jeg montert Spax RSX-kitet samt litt annet småsnacks. Settet er kun justerbart foran, bak kom det med 60mm senkefjærer. Så langt er jeg meget fornøyd, men det har ikke stått på et døgn enda, så vi får se om førsteinntrykket holder seg. Kit`et kom hit 9 dager etter at Spax mottok fjærbeinene, vil si det gikk kjapt. Da gjenstår det bare å få tatt firehjulskontroll, før biltilsynet skal få stemple de inn i vognkortet. Når det er gjort skal jeg justere inn den høyden jeg vil ha Jeg måtte prøvemontere Adaptec-adapterne og SSR-hjulene. Synes det ble greit nok, selv om det kun er snakk om 7.5/8x15 med 195/50-15.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå