Gå til innhold

Bmw e39 530D 1999 går kun til 3000 omdreninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, jeg har en kompis med en e39 530d 1999 model som bare går opp til 3000 omdreninger. noen som har noen ideer hva dette kan være?

den går også som ei bøtte med dritt i motvind opp til de 3000 omdreningene

Skrevet

Holder en knapp på defekt fødepumpe, den som ligger under bilen ca. rett under førerstolen. Hører dere en markant summelyd i det området trenger dere ikke være i tvil.

Skrevet

jeg har vært borti samme symptomene to ganger å begge ganger så har det vert pumpa i tanken.

ganske kurrant å bytte,men hvis du kobler på en diagnose så skal du få en feilmelding på rail pressure eller noe sånt husker ikke helt.

Skrevet

Det er 3 pumper på disse med M57.

1. "Løftepumpe" i tanken. Min gikk fremdeles som en klokke selv om denne var død, inntil det var fritt for diesel i den andre tankhalvdelen. Da døde den momentant. Pumpa står i den ene siden, utløpet i den andre siden.

2. Fødepumpe under bilen. Denne har bare 1 funksjon, det er å fore diesel videre.

3. Trykkpumpe på motoren. Denne holder oppe trykket på fuelrailen.

Dersom pumpe 1 og/eller 2 svikter, så får ikke pumpe 3 diesel å jobbe med. Ved svikt på 1 går den som den skal, inntil det er 15 liter igjen på tanken. Da skal den dø momentant. Ved svikt på pumpe 2 får ikke pumpe 3 nok å jobbe med. Når du gir pedal og bruker mer drivstoff, så vil den "dø" eller fuske.

Så, hvis du sier at det er byttet dieselpumpe, hvilken av disse er det som er byttet?

På nyere biler med M57N så er pumpe 2 i realiteten bare et filter.

Skrevet

pumpe 2 sier han er bytta. men bilen dør ikke når den har lite drivstoff eller noe sånt.

den bare går ikke opp til mere en 3000 omdreininger. spiller ikke noe rolle om den står i p.r.n.d den går fortsatt bare opp til 3000 :P

Skrevet

Nettopp, samme som jeg erfarte når pumpe 2 fusket. Den får ikke suppe frem til trykkpumpa på motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...