NA Skrevet April 23, 2013 Share Skrevet April 23, 2013 S54'n er ikke helt i slaget om dagen. Ved vanlig kjøring og lett pådrag går den ganske ujavnt mellom 2-3000rpm. Bytta tennplugger for litt sia og syntes den var bedre ei stund, men er der igjenn nå. Ikke rukket å feilsøke noe større ennå. Noen med gode forslag eller erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Vanos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 Hører ikke noe som helst ulyder fra den, er det noe kjent problem på s54 at vanos er dårlig da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Coiler, tror jeg det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet April 25, 2013 Forfatter Share Skrevet April 25, 2013 Får man fram det på diagnose? Når jeg tenker meg om så har jeg vel hørt at de kan være dårlige på S-54 ja. Får man kjøpt noe bedre greier her eller er det orginale som gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Coiler er vel ikke uvanlig på disse nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet April 25, 2013 Forfatter Share Skrevet April 25, 2013 Har fått tatt diagnose på bilen i dag, Fant ikke feil på coiler, tenning øvrig. Ikke noe på lambdasonder og heller ikke LMM. Under livedata på diagnose oppførte allt seg fint og vanos funket også. Fikk bare opp en feil som kaltes 8B DME: interruption, tempomat operation Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Får noen gromme coiler, men koster skjorta og ikke noe vits. Org nye funker lenge de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Merker du noe mellom 2-4000 rpm ved stillestående bil? Eller at du kjører bilen i høyeste gir på lav fart og gir mye gass og merker at det ikke går ordentlig fremover, litt rykk og napp ved fartøking og med engang du er over ca 3500rpm så blir det bra. Hvis det er noe lignende så er det sikkert svinghjulet, kompisen min hadde samme problemer og sjekka alt og mistenkte vanos, monterte forsterket vanos fra drvanos.com, men det ble ikke bedre. Viste den til en bmw spes, og han mente det må være svinghjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Har fått tatt diagnose på bilen i dag, Fant ikke feil på coiler, tenning øvrig. Ikke noe på lambdasonder og heller ikke LMM. Under livedata på diagnose oppførte allt seg fint og vanos funket også. Fikk bare opp en feil som kaltes 8B DME: interruption, tempomat operation Fikk du sjekket også clutchbryter under livedata? DME på S54 (og M54 for så vidt) er avhengig av å ha en fungerende clutchbryter for å indikere om bilen står i gir eller ei. Hvis denne ikke fungerer kan du få dårlig tomgang og rykking under kjøring da DME hele tiden lurer på om du clutcher eller ei. Funker cruise controllen din? Letteste måte å teste på. Den vil heller ikke fungere uten fungerende clutchbryter. Men om feilen bare er sporadisk så kan den fungere nå og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet April 26, 2013 Forfatter Share Skrevet April 26, 2013 Merker du noe mellom 2-4000 rpm ved stillestående bil?Eller at du kjører bilen i høyeste gir på lav fart og gir mye gass og merker at det ikke går ordentlig fremover, litt rykk og napp ved fartøking og med engang du er over ca 3500rpm så blir det bra. Hvis det er noe lignende så er det sikkert svinghjulet, kompisen min hadde samme problemer og sjekka alt og mistenkte vanos, monterte forsterket vanos fra drvanos.com, men det ble ikke bedre. Viste den til en bmw spes, og han mente det må være svinghjulet. Dette er ikke konstant og det er ikke noe vibrasjoner eller kast i svinghjul såvidt jeg kan merke, ikke noe tegn til dette da den står på tomgang og øker turtallet.. Feilen er periodisk, og de to siste dagene har den vært bra. Dette er for det meste da bilen ikke er driftsvarm og ved akselerasjon på lave turtall under 2500rpm på 1.-2.-3. gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet April 26, 2013 Forfatter Share Skrevet April 26, 2013 Har fått tatt diagnose på bilen i dag, Fant ikke feil på coiler, tenning øvrig. Ikke noe på lambdasonder og heller ikke LMM. Under livedata på diagnose oppførte allt seg fint og vanos funket også. Fikk bare opp en feil som kaltes 8B DME: interruption, tempomat operation Fikk du sjekket også clutchbryter under livedata? DME på S54 (og M54 for så vidt) er avhengig av å ha en fungerende clutchbryter for å indikere om bilen står i gir eller ei. Hvis denne ikke fungerer kan du få dårlig tomgang og rykking under kjøring da DME hele tiden lurer på om du clutcher eller ei. Funker cruise controllen din? Letteste måte å teste på. Den vil heller ikke fungere uten fungerende clutchbryter. Men om feilen bare er sporadisk så kan den fungere nå og da. Clutchbryter fungerer med hele den kretsen som vi har snakka på før og har målt spenning på inngangen til DME fra den kretsen, ved diagnose får jeg fortsatt feil på bremsebryteren selv om denne er bytta til typen m3 har og koblet opp som den skal. Tomgang, kaldstart osv er helt normalt. Eneste problemet er at den nykker ved vanlig akselerasjon på kald motor på 1.-2.-3. gir under 2500rpm. Bytta tennplugger for litt siden, de som satt i var like å se på alle sammen. Cruise contr. har jeg desverre ennå ikke fått til og den har heller ikke fungert ved de anledninger jeg har testet den i ny og ne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå