knut811 Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Hei. Har i det siste fått ett lite problem med min 2003 e46 318d... Hender når jeg ligger på cruisekontrollen at den begynner å fjuske litt, men det er ikke ofte. bare kutte cruisekontrollen og sette den på igjen så er den fin igjen. Har også eit problem med at den med litt belastning, særlig i oppoverbakker, virker som om den mister turbotrykk? drar fint ei stund, men virker som om den plutselig går mye dårligere ei stund, men hvis jeg slipper gassen eller girer går den greit igjen virker det som. Har ikke veldig mye peiling på dette, så hadde vært fint om noen har no peiling? Kan det være no med no EGR-ventil, eller no sånt? Mvh Knut
Otis Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Det kan være EGR ventil, men det er svært usannsynlig. Heller mer mot dieselfilter.
knut811 Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 hmm, har jo hatt bilen på service for ikke lenge siden da, og da skiftet de alt av filter og olje...
Otis Skrevet April 24, 2013 Skrevet April 24, 2013 Hmm, ja da så. Da er det jo noe annet. Men gjetting er bare dumt. Se nærmere på bilen med diagnose.
knut811 Skrevet April 24, 2013 Forfatter Skrevet April 24, 2013 Er ingen feilmeldinger med diagnose, har hatt den på bmw for å lese av... Derfor jeg tenkte ang egr ventilen, hørt at det ikke vil ligge inne noen feilkoder hvis det er no tull med denne?
Otis Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Vent til feilen blir mer fremtredende, da blir det lettere å feilsøke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå