120diesel Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Håndbrekket på bilen min ble veldig slakt og nesten defekt ca. 6mnd etter jeg kjøpte den hos Bilia. Tok den så til et lokalt verksted som strammet det. Men de sa at det virket som det skulle være en automatisk strammemekanisme der, som virket som den var defekt. Aldri hørt om dette før, men nå er håndbrekket mitt nesten ikke-fungerende igjen. Stoler ikke på å parkere bilen i bakker. Bare på den lille hellinga i gårdsplassen hører jeg det knirker, og hvis jeg vugger litt forover og bakover så beveger bilen seg. Så mitt spørsmål er: Er det en slik automatisk strammemekanisme? Er det en kostbar reperasjon? Delepriser? 2007 120d pre-facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Ja det er en slik fjærtype. Ikke sånn wire med mutter som vi hadde på E46 og tidligere. Den fjæra skal du kunne låse opp med en sånn splint også resette den i riktig posisjon. Det er litt vanskelig å forklare men om den er defekt så kan jo det tilsi at du trenger en ny. Letteste er å stikke til en BMW forhandler som vet litt mer om det. Det var det jeg endte opp med å gjøre. Saved me the time. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
120diesel Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Takk for info. Ringte Bilia ang dette, da jeg hadde forespurt pris to ganger uten å få svar. Fyren på BMW jeg pratet med kunne ikke si noe spesielt om dette, og jeg måtte komme dit å få bilen opp på bukk. Hva gjorde verkstedet i ditt tilfelle og hva betalte du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Jeg betalte en symbolsk sum da jeg kjente en mekaniker der borte.... Men det skulle ikke ta mer enn ca en time eller 1,5. så ca 2000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå