Gå til innhold

e39 vs e38 ?


adne95
 Share

Anbefalte innlegg

hei hopp! min kjære e39 blir nok garantert taksert vrak etter utforkjøring i forbindelse med unnamanøver for hjort, så har begynt å se etter nye biler :) står vel egentlig mellom e39 og e38 :D

syns e38 kan bli jævli fine, men har ett par spørsmål:

åssen funker 2.8 litern i disse bilane, blir ikke i overkant tregt?

hva bør jeg se etter om jeg er å kikker på en aktuell bil? spesielle kjente feil? hørt at det er svakt understell ellerno?

eller burde jeg heller bare kjøpe meg en ny e39? hvor får man ellers like mye bil for penga med bakhjulstrekk, litt motor og sånne kjøreegenskaper?

er student og dermed ikke rik, så rundt 80k blir nok maks, kan sikkert strekke meg litt lenger om jeg kommer over ett kupp :) må jo ha penger til senk og felger!

får jeg en brukanes e38 til den prisen? har 1 i siktet som ser ut som ett kupp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er mye finere enn E39. Jeg hadde 98 mod 728 i 5 år. Jeg var veldig fornøyd. Var ikke en sinke. Motoren var ikkefor liten syns jeg.

Kjentefeil er rust. I bunn av dører. På bagasjelokket på kanten over skiltet. Og hjulbuene bak kan det være. Kan også være greit og sjekke hjulbrønn og de romma pak på hver side under batteri og på motsatt side.

Bensintanken kan også ruste og begynne og lekke. Det er ikke så lett og se før det skjer da.

Understellet er vel ikke så svakt. Men det er tunge biler. Og da blir det naturligvis mer påkjenning på ting. Så slitedeler slites kanskje fortere ut enn på lette biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

E38 er en herlig bil å kjøre, et riktig autobahnlokomotiv kombinert med rett motor. Det er selvsagt ikke samme kraft fra 728 som man finner i en 750, men en 728 er langt i fra undermotorisert mener jeg. Jeg har kjørt 728 ganske mye og synes de går helt greit, det oppfattes ikke tregt. Jevnt og fint drag i sekseren og steptronic-kassen fungerer faktisk veldig bra. Det er vel bare rundt 150 kg som skiller 728i og 528i vektmessig, så det er ikke snakk om så enorme forskjeller. Notér også at de fleste som insinuerer at 728 er tregt og undermotorisert enten aldri har kjørt en - eller eier en 750.

Har skiftet mye slitedeler på E38 også, da under hard kjøring så slites det en del på understellet, spesielt fremme. Casterstag og hjullager er typisk, samt skiver og klosser (men dette er jo uansett typisk slitedeler).

E38 har også sunket mye i pris i den siste tid, og man får fine eksemplarer relativt billig. Å finne fine biler under 80.00 kr er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...