Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan senke vinduet med et trykk men får ikke hevet den. må manuelt holde knappen nede hele veien opp. dette gjelder kun førerdøren. alle de 3 andre dørene fungerer som de skal.

Jeg kan senke alle 4 dørene med åpne knappen på nøkkelen men når jeg skal heve vinduene så går bare 3 av dem. førerdøren reagerer ikke på nøkkelen.

Noen som har vært borti liknende??

Gjelder e39 2002modell

Skrevet

Har ikke løsningen, men har et lignende problem.

På fremrutene er det alltid en av rutene som ikke vil åpne/lukke helt ved one-click. Helt tilfeldig hvilken rute, og helt tilfeldig om det er ved åpning/lukking.

Alle ruter blir helt åpnet med nøkkelen, men de små coupebakrutene blir ikke dratt inn igjen, så da må jeg sette nøkkelen i tenningen og lukke dem, ved å holde på knappen til de er lukket igjen.

Skrevet

kan være den har mistet settingen sin.

ta å kjør vinduet helt ned ved å holde knappen nede.

så kjører du vinduet helt opp ved å dra knappen helt opp som om du skulle brukt one touch funksjonen. men ikke slipp den. hold den hele tiden mens vinduet er på vei opp og etter at vinduet har stoppet, ca 20 sek.

det er standard prosedyre for husk av øvre posisjon.

Skrevet
kan være den har mistet settingen sin.

ta å kjør vinduet helt ned ved å holde knappen nede.

så kjører du vinduet helt opp ved å dra knappen helt opp som om du skulle brukt one touch funksjonen. men ikke slipp den. hold den hele tiden mens vinduet er på vei opp og etter at vinduet har stoppet, ca 20 sek.

det er standard prosedyre for husk av øvre posisjon.

Prøvde dette uten hell.

Vinduet går forresten bare opp på 2 trinn. altså One touch funksjonen. men må holde knappen nede for at det skal gå opp.

På 1 trinn skjer det ingenting. Har dere flere teorier som jeg kan prøve ut?

• 4 weeks later...
Skrevet

Har prøvd meg litt videre...

Kjøpte en brukt bryterpanel i håp om at det var noe galt me den gamle men det var det altså ikke.

Funksjonene er likt på begge så nå trenger jeg flere innspill...Noen??

Skrevet

om du tar av dørpanelet, og følger den sorte plastrammen rundt vinduet, så ser du koplingen, mener det er 2 svarte kabler :) kontakten er ca 10cm under speilet

Skrevet

Fant endelig ut av det.

Forrige idiot som hadde dørtrekken ute byttet om på 2 av pluggene. den pinch sensoren kobler han inn på diskant høytaleren og motsatt. skjønte dette da diskanten var helt dø.

Uansett så funker alt nå. takk for hjelpen folkens. :)

Skrevet

Haha. Sånn kan det også gjøres.

Kjekt du fant ut av det!

Mine vinduer virker plutselig som normalt på alle trinn nå.

Har ikke hatt problemet siden første uken jeg eide bilen :)

Edit: kan være jeg har nullstilt de, som står beskrevet over her, for jeg fitlet mye med knappene når de køddet seg. Hehe

Skrevet

flott det ordnet seg.

var en klovn som har hatt av dørtrekket i min e38, bak, pinch sensoren var koplet til lyset i askebegeret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...