Ahagmann Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Takket denne karen på youtube så byttet jeg begge lagre, slipringer samt spenning regulator på min Bosch 120A. http://www.youtube.com/user/WestronicsIrl/videos?view=0 Jeg brukte disse videoene for å overhale min dynamo: Stort kulelager: (fra 06:00)Lite kulelager og slipringer: Karbon børster på spenningsregulator: Min rekkefølge: 1.Ta av plastikkhette bak, skru av spenningsregulator 2.Dele dynamoen. 3.Bytte stort kulelager 4.Bytte lite kulelager 5.Bytte slipringer 6.Bytte karbonbørster på spenningsregulator (kan strengt tatt gjøres når som helst da denne blir tatt av først) Han har også en butikk på ebay: http://www.youtube.com/user/WestronicsIrl/videos?view=0 Denne butikken er også knallbra: http://www.lima-shop.de/en/ (Jeg bestillte alt herifra) Det eneste jeg ønsker å tilføye er at man BØR bestille en plastikk toleransering til det store kulelageret da disse har en tendens til å bli skrøplige over tid og kan sprekke når du tar ut det store lageret. Jeg bestillte ikke denne samtidig som lagrene og endte opp med at bilen måtte stå helt til jeg fikk bestillt en slik, det er bare dumt når den koster 2,95 euro! Også viktig å bruke godt med CRC på de fire skruene med kryss spor som er under reim hjulet på dynamoen. Disse satt veldig godt hos meg. Måtte bytte ut to av de, kjøpte på en jernvarehandel. Bruk en slagtrekker hvis nødvendig. Min dynamo har delenr 0123 515 022 og til denne så brukte jeg denne : http://www.lima-shop.de/en/product_info ... 0-d43.html Til min dynamo så trenge jeg disse lagrene:6304 EHSR 2RS1 c3 - 17x52x17 mm og 6203 2RS1 c3 - 17x40x12 mm. Lykke til. Dette er lett og mye billigere enn å kjøpe en ny dynamo
Ahagmann Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Skrevet Januar 12, 2014 Jeg kan tilføye at jeg kjøpte en spenningsregulator fra Limashop istedenfor å bytte ut børstene som satt på den originale. Det har jeg angret på. Flimrende lys, ujevn gange på motor. Det går heller ikke ann å velge vifteretning på varmeapparatet når motoren går. Kun når motor er av og tenning på. Tror dette er fordi at styremotoren ikke takler den ujevne spenningen. Har bestilt en annen regulator fra Ebay, så får vi se om det fikser biffen... http://www.ebay.co.uk/itm/VR-B238-VOLTAGE-REGULATOR-FOR-BOSCH-ALTERNATOR-BMW-1197311506-1197311516-/271351136038?0
Ahagmann Skrevet Februar 11, 2014 Forfatter Skrevet Februar 11, 2014 Jeg kan tilføye at jeg kjøpte en spenningsregulator fra Limashop istedenfor å bytte ut børstene som satt på den originale. Det har jeg angret på. Flimrende lys, ujevn gange på motor. Det går heller ikke ann å velge vifteretning på varmeapparatet når motoren går. Kun når motor er av og tenning på. Tror dette er fordi at styremotoren ikke takler den ujevne spenningen. Har bestilt en annen regulator fra Ebay, så får vi se om det fikser biffen... http://www.ebay.co.uk/itm/VR-B238-VOLTAGE-REGULATOR-FOR-BOSCH-ALTERNATOR-BMW-1197311506-1197311516-/271351136038?0 Ny spenningsregulator løste problemet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå