Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte om ombygging til m5 effekt, ved å bygge om m30n til turbomotor med intercooler.

Jeg skrev også at sprut ville bli brukt om det ble behov for det

r6pt26tvenwaqo2gxvq7.jpg

Det jeg setter spørsmålstegn rundt er avgasskravene, jeg hadde håpet å slippe et slikt avsnitt. Dette er vel det folk refererer til som syklustest-marerittet?

Eller var det sånn at i 1988 var det en tomgangstest med CO % som gjalt?

Hva slags alternativer har jeg nå?

Bo

Skrevet

Så lenge bilen din ikke har katalysator-krav, skulle du ikke trenge syklustest fra uavhengig laboratorium. Det er nok Co-test de vil ha. Slik var det da jeg fikk godkjent min E30 med turbo. Bilen hadde ikke kat.krav, slapp dermed unna med Co-måling.

Skrevet
Så lenge bilen din ikke har katalysator-krav, skulle du ikke trenge syklustest fra uavhengig laboratorium. Det er nok Co-test de vil ha. Slik var det da jeg fikk godkjent min E30 med turbo. Bilen hadde ikke kat.krav, slapp dermed unna med Co-måling.

Bilen har jo katalysator, men kravet om katalysator kom vel ikke før etter 1988 som bilens årsmodell er. Dermed håper jeg og tror at det er en vanlig Co test det er snakk om, det skal jeg klare :)

Om noen andre har innspill og kan bekrefte eller avkrefte blir jeg veldig glad :)

Skrevet

Kravet til avgass \ kat kmo i 89 ja. Din bil er produsert i mai 88 dvs at den er en 88 modell og var ikke beregnet for at den skulle gå under det kravet akkurat da, men BMW var litt forut for tiden og hadde da kat tydeligvis.

Du skal i teorien slippe unna men det kan da være at han som har svart søknaden din (heter han Oppi?) ikke har hatt dette helt friskt i minnet. Du kan jo alltids spørre. Det er vel bedre å spørre før man begynner enn å stå der med lua i hånda og da evt få underkjent ombyggingen :)

Hvertfall min tanke. Jeg ringte å spurte om en del under min ombygging av E46en og de var veldig behjelpelige på Risløkka så lenge det ikke var fredag og klokka var 1455. ;)

Skrevet
Kravet til avgass \ kat kmo i 89 ja. Din bil er produsert i mai 88 dvs at den er en 88 modell og var ikke beregnet for at den skulle gå under det kravet akkurat da, men BMW var litt forut for tiden og hadde da kat tydeligvis.

Du skal i teorien slippe unna men det kan da være at han som har svart søknaden din (heter han Oppi?) ikke har hatt dette helt friskt i minnet. Du kan jo alltids spørre. Det er vel bedre å spørre før man begynner enn å stå der med lua i hånda og da evt få underkjent ombyggingen :)

Hvertfall min tanke. Jeg ringte å spurte om en del under min ombygging av E46en og de var veldig behjelpelige på Risløkka så lenge det ikke var fredag og klokka var 1455. ;)

Takk for godt svar! Da skal jeg ringe å forhøre meg om nettopp dette, om det blir bekreftet via telefon at det kun vil være nødvendig med CO måling ifh til at bilen er registrert før kravet om katalysator kom så skal jeg notere meg navnet på den jeg pratet med, klokkeslett og om mulig be om å få tilsendt et brev der dette er spesifisert slik at jeg har det skriftlig og kan vise til dette v. evt krav om syklustest e.l

Takker for svar folkens :) Flott forum!

Skrevet

Spør om du husker for ordens skyld om dette gjelder alle biler registrert i 88 eller før, katalysator eller ei.. om det passer seg sånn :) (er jo egentlig det du skal spørre om, men på "generell basis".. har nemlig en 89 modell registrert i 88 med kat.. )

Skrevet

dette er noe jeg også lurer på da jeg skal prøve å få godkjent 525 min med turbo . er 88 mod den å, kan bt kreve at du skal ha kat når det ikke er krav om det før 1.1.1989. å er det nok å ta en vanlig avgasstest ala eu ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...