Gå til innhold

Bmw E31 850ci.


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter lang tids tenking har jeg funnet ut at jeg godt kunne tenke meg en e31. Man kan lese seg grønn i trynet om historie, feilhistorie, ytelser (bla bla bla bla) og slikt før man kjøper en bil, men det beste hadde vært å få pratet med noen som har en slik bil.

Er det noen her inne som har en E31 850ci i østfold som man kunne kommet og sett på, og som kanskje har noen tips å komme med? :)

- Eidsgaard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på det samme i fjor. Var da og prøvekjørte en som ligger på finn.no fremdeles etter nesten 1 år. (den på Nærbø). Det var en 6 trinns manuell, jeg ble veldig skuffet, syns den virket så gammel når jeg kjørte den, trodde den var bedre å kjøre med tanke på nybilprisen. Var skuffet over styrerespons osv, var som å kjøre en gamel 7'er. Den bilen er forøvrig i dårlig stand og går ikke rent heller. Men utrolig vakre, det er de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg vil få prøvekjørt en også. Etter dette du falt for Z3'en eller?

Har en 523ia executive nå, men bruker den sjeldent pga firmabil. Derfor kunne det vært morro å ha en litt sjeldnere bil å dra på treff med etc og fyre opp de gangene man ikke bruker firmabilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg vil få prøvekjørt en også. Etter dette du falt for Z3'en eller?

Har en 523ia executive nå, men bruker den sjeldent pga firmabil. Derfor kunne det vært morro å ha en litt sjeldnere bil å dra på treff med etc og fyre opp de gangene man ikke bruker firmabilen:)

Nei, Z3'en har jeg hatt i snart 9 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må passe på disse V12-maskinene litt, se grundig over de når du besiktiger bilen. Var borti en gang at clutchen var sentrert helt feil (dette var på en manuell bil), dette førte til at det ble feiltenning på kamsensoren (fikk for mye volt). Da tok veiva opp i ventilene i motoren og hele toppen raserte.....og disse motorene er ikke billig å fikse! Er også helt spesiell kjølevæske på disse motorene, viktig at denne er rett.

? Tror du bør skaffe deg litt mer grunnleggende kunnskaper om bil og motor før du skriver tips og anbefalinger på et forum. Er det ting man ikke kan, så bør man ikke late som man kan..

Dumt for folk som tror de får riktig informasjon og baserer seg på dette når det er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en 850 må du belage deg på at de ikke er lettsolgte når den tid kommer. Var 2 stk som ringte på min i løpet av 3mnd når jeg skulle selge min.

De er veldig behagelig å kjøre, men ikke veldig sportslig. De sluker bensin også, men man kjøper ikke en sånn bil for å tenke på forbruket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ivertfall en del aktiviet rundt 8serien .http://www.facebook.com/#!/groups/288868586176/

En slik bil er etterhvert mere egnet som nr 2 bil vil jeg si, husk de er snart 25 år gamle de eldste, det er fortsatt flere som bruker dem daglig men de fleste har disse som kosebiler.

Viss du kjøper så kjøp en entusiast eid bil med papirer og kvitteringer som viser godt vedlikehold.

Og vi har ett godt 8er miljø i Norge der tekninsk hjelp ikke er langt borte

Norske veier yter dem ikke rettferdighet angående ytelser, det er en 2tonn cruiser som er nydelig på langkjøring og helst i høye hastigheter :D

Se ellers denne tråden om min og etterhvert mange andre 8ere.

viewtopic.php?f=6&t=121381

Og here finner du litt info: http://bmwccn.no/wiki/index.php/8-serie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...