Gå til innhold

6x9 kutter ut. Tror det et pga noe med strømmen, men vet ikk

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kobla anlegg i en russebil, men det har oppstått et problem seinere

Har kobla 2x15 hertz bassere, og 6 6x9 pluss to PA høytalere

Disse er fordelt på to forsterkere. Dette er et anlegg som tilsammen er verdt 35000 kroner. Men forsterkerne til høytalerne slutter plutselig å fungere. De går altså i protect mode. Dette skjer også når man spiller lavt. Dette tror jeg må ha noe

Med strømtilførselen å gjøre. Men er ikke sikker. Alle ledninger har også stor nok kvadrat og vi har et batteri itillegg til det i bilen. (Skjer også når vi kjører) hadde vært fint med hjelp fort! Skal nemlig på landstreffet, og er avhengig av musikk! Hadde også vært fint hvis dere kunne ringe og forklare dette. Mob 95014066. Mvh stor bmw entustiast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsterkerne ligge så de blir for varme? Eller kanskje dere har koblet høyttalerne i en impedans forsterkern ikke tåler. Men kan også være dårlig jording, det er jo bare å se etter eller å jorde rett i batteriet hvis det er baki. Jeg holder til på Lillehammer i tilfelle dere ikke får fikset dette før landstreffet, så kan jeg evt se kjapt på det. tlf 92658416 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar :) det er kun 1 høytaler per utgang på forsterkern. Har to forsterkere! 50 % fordelt naturligvis. men det som er litt artig er at bassen har samme jording og den kobler ikke ut. Er på vei til Stavanger nå, så er litt vanskelig å komme til Lillehammer nå ;) men kan evt ringe imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...