Zymh Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Hei! Jeg har en BMW 528i E39 M52b28. Har hørt rundt om kring at 525 innsug (M50B25) gir mer effekt. Da lurer jeg på; Hvilke modifikasjoner må gjøres? Kan jeg bruke M52b28 dysene eller må dette byttes også? Hadde vært flott om dere som har gjort dette har noe tips, sikkert mange som lurer på det samme. Takk på forhånd!
adne95 Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 er endel jobb, veldig mange som snakker om det men få som virkelig har gjort det.. undersøkt endel rundt innsugsbytte på gamle 523'n min du må hvertfall kjøpe en brakett fra turner motorsport for å få på spjeldhus, også mulig du må ha ny lmm, disa-ventil, og resten av innsugsdelane. mener å ha hørt det var m50b30 innsug som burde brukas på m52b28?
Zymh Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Skrevet Mai 8, 2013 Hei! Fikk mange gode og detaljert svar på PM. Greit å dele med andre som lurer på dette også Tror den beste løsningen er å kjøpe adapterkit fra tunermotorsport. Står på turnermotorsport at fuel rail cover på M52 er for høy for M50b25 innsuget, Er det nødvendig eller er det bare for utseende? Fikk pm om at jeg kunne bruke samme dysene og lmm, kun manifolden som skulle byttes. Tenker jeg bestiller et sånt adapterkit Takker å bukker for svar :D LINK: http://www.turnermotorsport.com/p-1965-m50-manifold-conversion-adapter-kit-to-install-obdi-manifold-on-an-m52s52.aspx
Haug530D Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 er endel jobb, veldig mange som snakker om det men få som virkelig har gjort det.. undersøkt endel rundt innsugsbytte på gamle 523'n min du må hvertfall kjøpe en brakett fra turner motorsport for å få på spjeldhus, også mulig du må ha ny lmm, disa-ventil, og resten av innsugsdelane. mener å ha hørt det var m50b30 innsug som burde brukas på m52b28? Er ikke mye jobb nei, man kjøper en M50B25 mainfold samt kit Fra Turner Motorsport eller tilsvarende. Hiver dett på motoren, på M52B25 må man forlenge ene slangen som går fra veivhusventilasjonen samt løsne olje reservoaret for servo oljen og flytte det litt ut ifra manifolden da denne bygger litt mere enn M52 Manifolden. Dekselet over Dysegalleriet vil heller ikke passe så her må man enten modifisere det man har eller bruke M50 Deksel, man kan også kjøre uten. For å få ennda mer futt kan man få borret opp gasspjeldet samt tune hjernen med tilpassede verdier, samt grenrør. Jeg har gjort alt dette på min motor å kan man skru litt så er ikke dette noe problem. M54B30 innsug kan man bruke på M52TUB25 og M52TUB28, Samt at man må ha ,m54b30 disa valve og Turner motorsports m50/54 throttle body adapter plate. bmw_roadkill reagerte på dette 1
Kjell Z3 Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Hei!Jeg har en BMW 528i E39 M52b28. Har hørt rundt om kring at 525 innsug (M50B25) gir mer effekt. Da lurer jeg på; Hvilke modifikasjoner må gjøres? Kan jeg bruke M52b28 dysene eller må dette byttes også? Hadde vært flott om dere som har gjort dette har noe tips, sikkert mange som lurer på det samme. Takk på forhånd! Ifølge det jeg har lest så får du ca 15 hk ekstra. Men husk en viktig ting før du setter i gang: Du taper en del dreiemoment på dette, E39 er en ganske tung bil og jeg ville ikke byttet bort det gode dreiemomentet mot 15 hk.
Zymh Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Skrevet Mai 8, 2013 Er ikke mye jobb nei, man kjøper en M50B25 mainfold samt kit Fra Turner Motorsport eller tilsvarende.Hiver dett på motoren, på M52B25 må man forlenge ene slangen som går fra veivhusventilasjonen samt løsne olje reservoaret for servo oljen og flytte det litt ut ifra manifolden da denne bygger litt mere enn M52 Manifolden. Dekselet over Dysegalleriet vil heller ikke passe så her må man enten modifisere det man har eller bruke M50 Deksel, man kan også kjøre uten. For å få ennda mer futt kan man få borret opp gasspjeldet samt tune hjernen med tilpassede verdier, samt grenrør. Jeg har gjort alt dette på min motor å kan man skru litt så er ikke dette noe problem. M54B30 innsug kan man bruke på M52TUB25 og M52TUB28, Samt at man må ha ,m54b30 disa valve og Turner motorsports m50/54 throttle body adapter plate. Takk for et detaljert svar!. Fikk mye svar på spørsmålene mine
Zymh Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Skrevet Mai 8, 2013 Hei!Jeg har en BMW 528i E39 M52b28. Har hørt rundt om kring at 525 innsug (M50B25) gir mer effekt. Da lurer jeg på; Hvilke modifikasjoner må gjøres? Kan jeg bruke M52b28 dysene eller må dette byttes også? Hadde vært flott om dere som har gjort dette har noe tips, sikkert mange som lurer på det samme. Takk på forhånd! Ifølge det jeg har lest så får du ca 15 hk ekstra. Men husk en viktig ting før du setter i gang: Du taper en del dreiemoment på dette, E39 er en ganske tung bil og jeg ville ikke byttet bort det gode dreiemomentet mot 15 hk. Husker du hvor mye dreiemoment man taper? Når man har byttet M50 innsuget og får en chip som er ment for M52b28 med M50 innsug, får man ikke mer hk og dreiemoment da? Tror jeg leste dette.
Mysemannen Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Hei!Jeg har en BMW 528i E39 M52b28. Har hørt rundt om kring at 525 innsug (M50B25) gir mer effekt. Da lurer jeg på; Hvilke modifikasjoner må gjøres? Kan jeg bruke M52b28 dysene eller må dette byttes også? Hadde vært flott om dere som har gjort dette har noe tips, sikkert mange som lurer på det samme. Takk på forhånd! Ifølge det jeg har lest så får du ca 15 hk ekstra. Men husk en viktig ting før du setter i gang: Du taper en del dreiemoment på dette, E39 er en ganske tung bil og jeg ville ikke byttet bort det gode dreiemomentet mot 15 hk. Husker du hvor mye dreiemoment man taper? Når man har byttet M50 innsuget og får en chip som er ment for M52b28 med M50 innsug, får man ikke mer hk og dreiemoment da? Tror jeg leste dette. Kjøper ikke den, original innsug gir flatere moment kurve. M50 innsuget gjør at man flytter effekten opp i turtallsregisteret, kan ikke anbefale det på en stock m52 i en 5-serie.
V8power.. Skrevet Juli 21, 2013 Skrevet Juli 21, 2013 Har montert innsug. Det som skjer er at den ikke vil bakke. Den går bare fra ca 4000o/min å opp? Noen som vet hvorfor??
adne95 Skrevet Juli 22, 2013 Skrevet Juli 22, 2013 Er ikke mye jobb nei, man kjøper en M50B25 mainfold samt kit Fra Turner Motorsport eller tilsvarende. Hiver dett på motoren, på M52B25 må man forlenge ene slangen som går fra veivhusventilasjonen samt løsne olje reservoaret for servo oljen og flytte det litt ut ifra manifolden da denne bygger litt mere enn M52 Manifolden. Dekselet over Dysegalleriet vil heller ikke passe så her må man enten modifisere det man har eller bruke M50 Deksel, man kan også kjøre uten. For å få ennda mer futt kan man få borret opp gasspjeldet samt tune hjernen med tilpassede verdier, samt grenrør. Jeg har gjort alt dette på min motor å kan man skru litt så er ikke dette noe problem. M54B30 innsug kan man bruke på M52TUB25 og M52TUB28, Samt at man må ha ,m54b30 disa valve og Turner motorsports m50/54 throttle body adapter plate. Så ikke detta før nå, takk for oppklaringa! synd min e39 M52TUB25 blei vraka.. at det er mye jobb tar jeg tilbake, var av med innsuget på nye bilen, ikke store jobben Men da kan vel du svare på om man mister dreiemoment, som nevnt av en her? Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta
Haug530D Skrevet Juli 22, 2013 Skrevet Juli 22, 2013 Er ikke mye jobb nei, man kjøper en M50B25 mainfold samt kit Fra Turner Motorsport eller tilsvarende. Hiver dett på motoren, på M52B25 må man forlenge ene slangen som går fra veivhusventilasjonen samt løsne olje reservoaret for servo oljen og flytte det litt ut ifra manifolden da denne bygger litt mere enn M52 Manifolden. Dekselet over Dysegalleriet vil heller ikke passe så her må man enten modifisere det man har eller bruke M50 Deksel, man kan også kjøre uten. For å få ennda mer futt kan man få borret opp gasspjeldet samt tune hjernen med tilpassede verdier, samt grenrør. Jeg har gjort alt dette på min motor å kan man skru litt så er ikke dette noe problem. M54B30 innsug kan man bruke på M52TUB25 og M52TUB28, Samt at man må ha ,m54b30 disa valve og Turner motorsports m50/54 throttle body adapter plate. Så ikke detta før nå, takk for oppklaringa! synd min e39 M52TUB25 blei vraka.. at det er mye jobb tar jeg tilbake, var av med innsuget på nye bilen, ikke store jobben Men da kan vel du svare på om man mister dreiemoment, som nevnt av en her? Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta Ja det er mye folk synser om å slikt, men jeg vil ikke si at jeg mistet noe nevneverdig moment i min bil, bilen blir jo omtrent som en 525 Å jeg hører ikke noen som klager over at det er lite dreiemoment i de. Kan fint kjøre gjennom Bømlafjordtunellen i 5 giret og 80km/t hele veien, for de som kjenner til tunellen så vet de at den er ganske bratt og lang om jeg skulle da hatt mer moment hadde jeg jo kjøpt meg en annen bil. Er heller ikke noe problem å kjøre bilen til vanlig kjøring fra A til Å. Når det er sagt så er nå dette min mening, så får nå andre mene akkurat hva de vil
Emilstrokk Skrevet Juni 27, 2024 Skrevet Juni 27, 2024 Hvordan er det å sette m50b25/28/30 innsug på m54b25?
Andre_86 Skrevet Juni 29, 2024 Skrevet Juni 29, 2024 På 27.6.2024 den 20.31, Emilstrokk skrev: Hvordan er det å sette m50b25/28/30 innsug på m54b25? Hvorfor ønsker du å sette på disse alternativene du nevner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå