Boddiz Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Kan jeg bruke rød automatolje på 530xda '07? Den heter org nr : 001989680313 Det er den originale automatolja som brukes på de fleste nyere mercedes.. Den er merket med 236.14 .
Rogeren Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Nei, disse skal ikke ha rød olje. Det er org, men mener det og er en us ford olje som kan brukes, men mye billigere. Mer gulaktig den som er org. sent by me, with Tapatalk 2
///frank Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Her er den Oljen du skal ha.. BMW Automatik-Getriebeöl M-1375.4
Saltkjelen Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Oljetype skal kun sjekkes opp mot bilens chassinummer! BMW leverer mange forskjellige versjoner av girkassene og det er spesifikke oljer som går til hver av dem. Selv om en 07 530d skal ha en oljetype, betyr ikke det automatisk at en 04 530d skal ha samme olje.
Boddiz Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Oljetype skal kun sjekkes opp mot bilens chassinummer! BMW leverer mange forskjellige versjoner av girkassene og det er spesifikke oljer som går til hver av dem. Selv om en 07 530d skal ha en oljetype, betyr ikke det automatisk at en 04 530d skal ha samme olje. Nei, det er jo en helt annen kasse og motor, så det er naturlig. Men en 530xda med M57TU2D30 har samme girkasse uansett, ikke sant?
Boddiz Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Takk for alle svar! Da konkluderer jeg med at jeg ikke kan bruke denne mercedes olja som beskrevet i første innlegg. Her er den Oljen du skal ha..BMW Automatik-Getriebeöl M-1375.4 Ja, det stemmer nok. Men spørsmålet er om jeg kan bruke denne "røde mercedes olja" som jeg har beskrevet i første innlegg, og det ser jo ikke sånn ut :/
///frank Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Takk for alle svar! Da konkluderer jeg med at jeg ikke kan bruke denne mercedes olja som beskrevet i første innlegg.Her er den Oljen du skal ha..BMW Automatik-Getriebeöl M-1375.4 Ja, det stemmer nok. Men spørsmålet er om jeg kan bruke denne "røde mercedes olja" som jeg har beskrevet i første innlegg, og det ser jo ikke sånn ut :/ Jeg byttet olje på Mercedes verksted og dem brukte Mercedes olje og kassa ble ikke helt god og dem måtte bytte til M-1375.4 olja og da ble kassa mye bedre....Så anbefaler den olja. Vet ikke om du skal ha den men regner med det siden du har likens bil som meg.
Saltkjelen Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Oljetype skal kun sjekkes opp mot bilens chassinummer! BMW leverer mange forskjellige versjoner av girkassene og det er spesifikke oljer som går til hver av dem. Selv om en 07 530d skal ha en oljetype, betyr ikke det automatisk at en 04 530d skal ha samme olje. Nei, det er jo en helt annen kasse og motor, så det er naturlig. Men en 530xda med M57TU2D30 har samme girkasse uansett, ikke sant? Det er ikke sikkert at alle M57TU2D30 bruker samme girkasse og/eller olje på disse. For å statuere et eksempel har F.eks E39 med M52 hele tre forskjellige oljetyper på samme modell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå