vebjørn13 Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Hei jeg er i gang med lappen nå og er på utkikk etter en kosesykkel. Har sett litt på Husqvarna 250 TE med SM oppsett, det er jo egentlig en crosser som selges på hviteskilter. Hva vil du tro holbarheten er? vil den kreve mye service og er det høy fare for at den skjærer seg ? Har også tittet på en del eldre Harlyer Speedster/sportster fra 60 tallet, dette for meg er sykkel med sjarme og lett å skru på! JEg har en max pris på 50,000!. noen som har noen tips? den må være regbar innefor A2 reglene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Tror ikke du får stort av slike eldre sykkler under mellomtung, men det skal jeg ikke uttale meg mere om. Jeg har akkurat samme SMRn som du har avbildet (510) og kan ikke si annet enn at det er en fantastisk sykkel, og den holder seg bra dersom man har respekt for serviceintervallene Anbefaler egentlig heller ikke noe 40-50 år gammelt dersom du skal ha førstesykkel, grunnen til dette er dårlige bremser og dårlig fjæring kombinert med høy vekt. Du gjør feil med fersk lapp, og da taler ikke det til din fordel. Du trenger ikke nytte all kraften i en ny sykkel, men kjøreegenskaper kan man aldri få nok av. Anbefaler derimot å kjøpe en relativt ny motard dersom du skal ha det, så har du noelunde kontroll på vedlikeholdet. En ting du bør også tenke på med tanke på fx TE som er bygd om til SM, er at du mest sannsynelig vil få problemer dersom du støter på vegvesenet. Motard er ivertfall en flott førstegangsykkel, som oppfordrer til kosekjøring istedenfor grisekjøring som japanske rekkefirere. (ikke at jeg har noe imot den type sykler for den del) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg