Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk den komprimert nok til å få løsnet trykket og har fått byttet demper. Men å få fjæra på igjen er et mareritt! Har bare sorte billige Biltema fjærklemmer. Kanskje noen har et proff sett å leie ut i Oslo / Akershus ?? Eller gode råd??

Skrevet

Du får ikke presset de sammen når de er av bilen, så mye som mulig, med skru tilgang nedenfra, å så tar du vinkelsliperen og kapper av den delen som blir "utenfor" de øvre feste..

Da er de nok lettere å bruke til å montere sammen, når den stanga ikke blir 30-40cm opp å masse i veien på toppen :-)

Funket på e46, e36, e30 og e34 for min del med Biltema sitt "ettpargangerverktøy"

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet

Ja jeg kappet de korte nok til å få plass, men det er nesten umulig å få demperen gjennom fjærskåla på toppen, skiva og støtdemperlageret uten at noe vrir seg ut av stilling. Vurderer å bruke lim for å feste skiva som ligger på toppen av fjærskåla, kan ikke se at det skulle ha noe å si. Andre tips tas i mot med takk.

Skrevet

De biltemaklemmene passer ikke på de korte fjærene på E9X. har prøvd dette selv og du har ike skjaks å få pressa de nok sammen med disse rett og slett. Har prøvd/erfart dette selv med mye banning og irritasjon.... :lol:

Du må ha enten noen sånne http://www.ebay.co.uk/itm/310137159737? ... 1423.l2649 ellers så må du ha sånne ordentlige som de bruker på bilverksted :)

Det absolutt letteste er jo å ta ut hele fjærbeinet og ta det med til et verksted å bare får låne noe der :)

Skrevet

Jeg gjorde det på en E92 for et par uker siden med Biltema-klemmer, så er mulig, men trengte et par forsøk for å treffe akkurat så er ikke lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...