janerik171187 Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2014 skjedd noe idag begynte på trykkrøra, måtte vri på turbinhuset slik at ting går riktig før: etter ca sånn blir det må ha noe rørbeter for å få ferdig innsugssiden av røra, så tobecontinued tomorrow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2014 skjedd noe smått idag, handla inn litt rør og annet smått fikk sveisa trykkrør på innsugsiden. og satt på litt annet smått fant plassering til oljekjøler/filterflytteradapteret men måtte da lage hull på et utilgjengelig plass men da er festool firmadrillen kjekk å ha da ble det hull montert sveisa fast 2 mutter inni hjulbuen slik at jeg fikk festa den, men det gikk lukt at hellvete ble først et lite hull ved ene mutteren, men det ble bare større om jeg prøvde å sveise igjen, sikkert vært rust der før elns, fikser det senere, sveise inn ny platebit med muttere, så var det lage slik at jeg fikk montert innsugstempføleren og slangestuss til wastegaten handla meg og noen bensinslanger, så tok 2 biter av de og la i bensin, så da kan jeg sjekke at de faktisk tåler bensin ordentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2014 sveisa eksos ikveld, skulle egentlig bruke den siste jeg hadde på, men første lyddemper subba godt i mellomakselen (tykkere enn den forrige) så gikk for den første jeg lagde igjen med simons bakpotte, får se åssen det funker evnt så omsveiser jeg bakre del av den elns måtte igrunn bare lage adapterrø mellom disse 2 stussene som jeg hang vbånd flens på eksosen adapterrør laget montert må bulke det litt der ene bolten til girkasseopphenget er da mangler noe an10 koplinger for å få ferdig oljekjøleropplegget, men skal nok se på bensinsystem imorra tommyheimberg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2014 har skjedd noe her selvom det har vært stille i denne tråden fått opp mellomaksel med riktig oppheng og ordnet ferdig bensinsystemet, fikk sikkemaskinen og, så har lekt litt med den (jan-erik gjør ting han ikke kan) kommer en grei update her senere. men liten downer da, men har lokalisert den til slangen mellom påfyllingsrøret og toppen av tanken, og var ikke en dråpe lekkasje før den ble propp full 33l bensinkapasitet, så ekke så ille da , Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2014 liten update it's alive funker fett ivaffall e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Juni 1, 2014 Share Skrevet Juni 1, 2014 Går den godt? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2014 Går den godt? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk meget godt (i forhold til før ivaffall ) nå er det å shine opp endel i det elektriske, da koplet det mest opp for å få det til å funke og burde vell få røret fra wastegaten inn i eksosen, går utenom nå + div annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Juni 1, 2014 Share Skrevet Juni 1, 2014 Fyr opp en video da!, ossen er utvekslinga på tds kassa? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2014 Fyr opp en video da! , ossen er utvekslinga på tds kassa? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk til uka må si førstegir er kort, men ellers så har jeg ikke helt sjekka ut har jo 3,46 utveksling i diffen og da, så ekke det verste utgangspunktet. (har en 2.93 bremsediff som skal på da) bare tatt en tur bort til e6 og tilbake nå er det ut igjen, må nesten ordne et panser på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 1, 2014 Share Skrevet Juni 1, 2014 Står på du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2014 Står på du prøver noe bilder enn så lenge begynt litt med å shine opp i det elektriske. få dette til å bli penere lagd holder til hjerne og rele'r og sikringer: halve tanken montert sett fra inni bil bensinsystemet ferdig montert og et lite sideprosjekt, shine opp en motor til mopeden min sikkemaskinen jeg bestilte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2014 da er det elektriske ryddet opp i, fjernet endel drit bytta til gamle bbl da jeg ikke fant displayet til den som fulgte med nye motoren. tilogmed montert cd-spiller tok og å testet den en tur igjen, med zf kassa og org 323iadiff (3,46) så er toppfarten 210km/t ca på speedo (tok en sniktur på autobahn med den hehe, gikk forøvrig meget fort opp i den farta ) men blir å bytte til 2.93 diff, da burde det gå noe høyere må og skaffe meg en boostcontroller så jeg kan lade 1,3 bar som motoren er mappet på. kommer stor bildeupdate imorra tenkte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2014 liten update. etter en grei opprydding i elektriske så ser det da ok ut under motorrommet nå og i hanskerommet ' har et par releer og sikringer tilovers, tenkte bruke til en el vifte, men tempen holder seg dønn stabil nå, så trengs nok ikke. tilogmed satt inn cd-spiller noen bilder under av bensinsystemet som fungerer fint motoren ser ut til å holde greit tett og peila olja og etter å ha kjørt noen turer, ser ny ut ennå så motoren har blitt renset en gang ivaffall (meste skal være byttet i den) har og et par dårlige filmer todolist nå framover mot e30meet: * sveise eksosen fra wastegaten inn på eksosen. * få montert boostcontroller så jeg kan lade 1,3bar * justert brekket * montert stolene framme * bytte bremseveske * og se over litt her og der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2014 tips til boostcontroller mottas gjerne (gjerne en utgave med mulighet for noen forskjellige trykk ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 http://www.summitracing.com/search/product-line/turbosmart-dual-stage-boost-controllers Der har du to trinn hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå