Simen S Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 Heisann! jeg har gått i innkjøp av en e46 320d(136hk) og lurer på hvorfor motoren ikke blir varm? forige eier har visst byttet EGR og vakumventil, men har stussa litt på om det er termostaten? Og, når jeg har kjørt en time eller to så skal jeg gi full gasspådrag så drar den bare ved 2000omdr også orker den ikke å dra mer da den har nådd 2500omdr ca og når den kommer opp til 3000omdr så drar den igjen, noen som er kjent til dette? (turbo ) og kupevifta lever sitt eget liv Ikke så veldig kjent til den slags motor så på forhånd takk for svar
joakimh Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 vil nok satse på at det er termostaten som gjør at motoren ikke kommer opp i driftstemp. men blir motoren varm vis den står stille over en lenger periode (20min eller noe sånt)? har desverre ikke kjenskap til 136hk motoren men vet at 150hk motoren begynner med å dra litt så begynner den å dra litt dorligere og dra og så drar den godt og dette er på full gass
Simen S Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Skrevet Mai 14, 2013 vil nok satse på at det er termostaten som gjør at motoren ikke kommer opp i driftstemp. men blir motoren varm vis den står stille over en lenger periode (20min eller noe sånt)? har desverre ikke kjenskap til 136hk motoren men vet at 150hk motoren begynner med å dra litt så begynner den å dra litt dorligere og dra og så drar den godt og dette er på full gass kommer opp i driftstemp vis jeg står lenge nok men vis jeg kjører så er den lunka igjen. Ja det er akkurat sånn min er, det er altså ved fullgass ja
Simen S Skrevet Mai 15, 2013 Forfatter Skrevet Mai 15, 2013 Termostat. Mest sannsynlig. kan det være løsningen til fjuskingen ved gass pådrag også?
Thundercoil Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Min oppførte seg helt likt som din. Også 136hk Termostat løser nok bare temperaturproblemet. Min hadde defekt MAF (luftmassemåler) Defekt som i, ikke helt ødelagt, men virket ikke som den skulle. Burde dratt til et verksted eller en som kan lese live verdier på MAF i funksjon. Diagnose er uansett greit, da det kan bære flere ting. Jeg hadde også problem med dysen med sensor (nærmest torpedovegg) Kanskje den ikke får nok drivstoff (pga dyse, fødepumpe, MAF etc)
Simen S Skrevet Mai 15, 2013 Forfatter Skrevet Mai 15, 2013 Min oppførte seg helt likt som din. Også 136hkTermostat løser nok bare temperaturproblemet. Min hadde defekt MAF (luftmassemåler) Defekt som i, ikke helt ødelagt, men virket ikke som den skulle. Burde dratt til et verksted eller en som kan lese live verdier på MAF i funksjon. Diagnose er uansett greit, da det kan bære flere ting. Jeg hadde også problem med dysen med sensor (nærmest torpedovegg) Kanskje den ikke får nok drivstoff (pga dyse, fødepumpe, MAF etc) Okei, da blir det bytte av termostat. Hvor mye vil det eventuelt koste å få kjørt diagnose på verksted? (bavaria?)
Thundercoil Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Er ikke helt sikker på hva de tar om dagen, men ville regnet med minst 1250,- +
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå