Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg hatt nybilen ei ukes tid og kost meg glugg i hjel med å knote med alle de nye funksjonene i bilen :-)

Har da kommet over ett par småting som jeg har litt problemer med. Kanskje den mest irriterende er at det er noen problemer med bluetooth funksjonen. Skal prøve å forklare det ikke alt for komplisert:

-Etter litt knoting fant jeg utav hvordan jeg parrer telefonen til bilen og dette fungerer i og for seg greit.

-Det går ikke noe automatikk i at telefonlista mi kommer over til bilen, men greide å få den inn der ved å sende den via bluetooth`n. Den "virker" derimot ikke og jeg får ikke ringt ved å trykke på noen av kontaktene.

- Bluetooth`n kobler deg også ut og inn i tide og utide. Altså ikke selve parringen men koblingen mellom bilen og mobilen.

-Jeg kan starte en samtale med å skrive inn telefonnummeret i bilen men jeg får ikke avsluttet den fra bilen. (Må avslutte på telefonen)

- Jeg får heller ikke opp noen lyd i høytalerne ved samtale.

Etter litt reseach er det noen som snakker om problemer med android telefoner og div ULF moduler. Nå har jeg ikke skjekket hvilken ULF modul jeg har, men bilen er produsert i slutten av 04, så regner med det ikke er "siste skrik" ULF modul installert.

Noen som har erfaringer/tips til hvordan løse disse problemene, uten å måtte bruke 6000 kr på oppdatert ULf modul?

Skrevet

Hei,

Du har mest sansynelig 4. generasjon ULF.. :)

Om du ser her så er der en god del info:

http://www.bimmernav.com/What_is_BMW_Bluetooth.html

Jeg opplever lignende problemer på min 03 modell med 1. generasjon ULF.

Har LG Nexus 4. Jeg får parret tlf men med en gang den kobler til så går det 4 sek så kobler den fra, etter 4 sek kobler den til osv osv. Sånn holder den på hele tiden.

Jeg har brukt Iphone 4, Galaxy S2, S3 og nå har jeg en S2 igjen, som alle har funket fint.

Ut i fra hva jeg har funnet ut er det Google som bruker en elendig bluetooth stack, vertfall i vanilla android som jeg har. Mulig LG bruker den i sine egne systmer også, men samsung byttet vist ut denne med Broadcom sin stack som vist funker mye bedre.

Har vurdert og få tak i 13. generasjons ULF; men koster fort 3000,- og det er jeg ikke villig til og betale for og "se om det funker".

Så inntil videre håper jeg google kan fikse dette problemet.. Veldig kjekt og ha HF av og til :)

Om du kjenner noen som har Nexus 4 hadde det vært artig om dem kunne prøvd og para sin tlf med bilen din, bare for og se om den oppfører seg samme som på min på din 4. generasjons ULF. :)

Fredrik

Skrevet

Har i kveld prøvd med en S3. Denne funka bedre (selv om ikke perfekt) og det funka å ringe med den. Jeg har en S2 liggende (ett eller annet sted) så skal prøve med den også når jeg finner den.

Kanskje jeg må begynne å bruke S2`en igjen :-)

Skal høre litt rundt om det er noen som har Nexus 4 så skal jeg prøve ;-)

Er i alle fall uaktuelt å bruke 3000 kr på ny ULF. Da får jeg heller leve uten BT i bilen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...