Old1 Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Etter å ha lest om alle de spenende prosjektene på bimmers ett års tid var det på tide å starte ett selv Bilen har tidligere vært eid av i hverfall 2 her på bimmers som jeg har sett og nå er den sønnen min sin Så dette er ett far/sønn prosjekt Den er i forholdsvis god stand men det er nok å gjøre Planene er å ha den ferdig til sommeren 2014, nå i sommer blir det å bruke den og samle deler Det som skal gøres: -rust fjerning, endel rust rundt batteri feste, bakplate på begge sider må byttes, jekkfester foran må repareres + sikkert endel andre plasser som vi vil finne etterhvert som vi demonterer Hel lakkering- antagelig samme farge siden vi synes den passer fint til bil og årstall men er ikke 100% sikker enda. Understell- bilen har vinkelsliper senk så her må vi finne en bedre løsning. Etter hva jeg har lest er det dårlig med godkjente senkesett til e12 som senker nok men kansje noen har noen tips? Alt av foringer må også oppgraderes. Bremser trenger også oppgradering her trenger vi også tips til hva som kan passe. Motor- vil ikke bytte til 6er med heller bruke en 4er. Turbo er også i planene og kjøpt in, her er jeg ganske så nybegynner og har bare erfaring fra vanlig trimming og lystgass og kommer til å trenge noen råd underveis. I tillegg har vi planer om en tidsriktig campingvogn 12-14fot. Planen er å lakke den hvit med felt i samme farge som bilen. Senke den max så den følger linjene på bilen+ samme felger Ett inspirasjonsbilde litt for ekstremt men tenkte noe i denne stilen Lenge siden jeg har siden jeg har hatt ett bmw prosjekt (1994) så det skal bli morro å starte, forhåpentlig så greier jeg å holde motivasjonen oppe.
FredrikE24 Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Heldig sønn du har! Gamle BMWer er de beste Banna bein!
Old1 Skrevet Mai 15, 2013 Forfatter Skrevet Mai 15, 2013 Heldig sønn du har! Gamle BMWer er de beste Banna bein! Vil vel ikke kalle ham heldig men skal bli morro og gjøre det sammen, håpet er at han lærer underveis så kansje jeg blir overflødig
FredrikE24 Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Heldig sønn du har! Gamle BMWer er de beste Banna bein! Vil vel ikke kalle ham heldig men skal bli morro og gjøre det sammen, håpet er at han lærer underveis så kansje jeg blir overflødig Det å få en bil slik hadde jeg selv satt stor pris på. Kjøpte en 76mod E24 som 17 åring og jeg kan ikke si at jeg har hatt vondt av det. Prosjektet har kun gitt meg glede
NBCustom Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Har sett denne bilen liv i Bø i Telemark for to uker siden... den er digg!
Old1 Skrevet Mai 15, 2013 Forfatter Skrevet Mai 15, 2013 Har sett denne bilen liv i Bø i Telemark for to uker siden... den er digg! Stemmer nok det de er rundt over alt med den
Sund.M3 Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 stilig, bilen ser jo veldig fin ut, ingen ting er som en gammel BMW. må få ut lit mer bilder av den skal bli spennende å følge prosjekte deres videre
RuneTolp Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Godt å se at det finnes flere gærninger som satser på E12
Old1 Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Skrevet Mai 17, 2013 Fått tak i noen deler men mangler mye enda: Snurrebass, billig modell men får holde nå i første omgang Regulator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå