picassokylling Skrevet Mars 27, 2014 Forfatter Skrevet Mars 27, 2014 Har byttet motorfester uten at det hjalp. Har gått et halvt år nå og lyden blir kanskje litt verre med tiden. Merker den er lettere å høre ved tung bil eller i oppoverbakke. Etter å ha lest diverse tråder har har jeg også vært inne på tanken om det kan være konverter. Lignende problem?: http://bimmers.no/topic/777956-vibrasjon-ved-p%C3%A5drag-e61-520d/?hl=%2Bx5+%2Bp%C3%A5drag#entry2833189 Jeg vet ikke hvordan man sjekker sprekk i innsug så det har jeg ikke sett etter.
togga Skrevet Mars 30, 2014 Skrevet Mars 30, 2014 Veldig mye (googling) tyder på at det er converteren. Eneste som ikke stemmer er at lyden ikke høres ut til å komme fra girkassen...
Odd-M Skrevet Mars 30, 2014 Skrevet Mars 30, 2014 Jeg har opplevd at eksosen knakk tvert av rett bak turboen. Det kom mye rare lyder på pådrag når turboen jobbet. Skrangling og skraping, plystre/ulelyd ved fullt pådrag. Byttet motorfestene en stund før dette og eksosopphenget på katalysator når jeg fikset dette. Fikk eksosen TIG-sveiset i stedet for å kjøpe ny katalysator til 7000,-. Holdt kjempefint. Skyldtes nok defekte motorfester og at hele motoren vred seg for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå