Tesnni Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Da er det er vel på tide at jeg legger ut litt om min bil første BMW, en '97 523i Touring. Bilen har nå rullet fornøyde 205000, og har vært i familien siden 2006. Tidligere eier før dette, hadde MYE dokumentasjon på hva som har blitt gjort med den, har dermed god kjentskap til bilen. Den ble kjøpt i Frankrike i 1997 og kjørt hjem til Norge i 1998, og har deretter rullet på noen helt forferdelig saltete veier. Av den grunn er det da rust på den, men ikke så alt for mye, så sant jeg ikke lar det går for lenge... I.o.m at far i huset har handlet ny bil, ble denne da altså min. Planen til å starte med er å få tatt den mest fremtredende rusten, samt en bulk i kanalen på høyre side(se bilde) som er utrolig stygg og irriterende... Den har vært til polering relativt ofte hos proffe folk, men det skal det bli slutt på. har aldri sett en lakk så dårlig på en bil som poleres 2 ganger i året... Generell info om bilen: Årsmodell: 1997 Motortype: M52-B25 Fargebeskrivelse: Oxford Green Km.stand: 205600 Interiør: Svart skinn HK: 170, sikkert noen ute på beitet Girkasse: Manuell Planene for bilen: Ta rusten i hjulbuer, kanalen, liten flekk ved glassluken, bunnen av begge dører på høyre side. Nye skilter! Fikse lyktene, slitte. Kjøpe nye/restaurere? Us-blink (?) Nye sommerfelger, har tittet på disse: http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/214/1613713, hva synes dere? Skifte til andre farger på blinklys? Mange tenker at touring kler oransje..? Nytt innsug, samt. eksos. M5 frontfanger. Bilde av gliset Slenger med ett bilde av gliset til han far også! J***a rust! Lyktene, slitte! Skadet kanal... Hva synes dere? Kom med både ros, ris, noe annet jeg burde gjøre og alt annet av nyttig info Kunne trengt noe tips til hvordan kan jeg ta kanalen selv, har tilgang til godt utstyrt verksted. Tenkte egentlig å sveise fast noen pinner, deretter prøve å 'trekke' den ut. S. Gunstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 Gratulerer med BMW! Ser ut som du har et godt utgangspunkt her så lenge rusten forsvinner. Lykke til! Følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tesnni Skrevet April 11, 2014 Forfatter Share Skrevet April 11, 2014 Her har det ikke skjedd mye på lenge, men det har fremdeles skjedd ting på bilen. Bilen(herved kalt bølla) har gjennomgått litt oppgraderinger, ikke nødvendig til det veldig mye nyere.... Er egentlig mer på det med å få bilen så original som mulig, så her er det ikke noe led/xenon/led inn i bilde. Her er noe av det jeg har gjort i løpet av året som har gått: - Byttet baklykter - Byttet glass på frontlykter - Bytter sideblinklys - Byttet bremserør bak - Nye dekk - Vindusheis venstre bak - Bærekulelink høyre foran - Satt inn ett lite musikk anlegg (Ny spiller, høyttalere, liten sub og ledninger) - Fikset kanal samt noe smårust på høyre side, venstre side og bakluke står for tur - Nye plugger, filter og olje - KN luftfilter Har ikke byttet til AE, ledbaklykter eller noe sånt, da jeg ikke finner det interessant på gamle biler Alt i alt så begynner bilen å bli mer rustfri enn det den var, blir jo heller ikke perfekte resultater da jeg er nybegynner på dette området Det neste som står for tur vil bli: - Rustskader rundt om, 7-8 rusteflekker som enkelt fikses. - Avstiving, Supersport Black Evo Legger også med ett par bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 pen jobb... kan bli bra denne bilen her :-)mangbler bare M sport, og litt knask Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tesnni Skrevet April 11, 2014 Forfatter Share Skrevet April 11, 2014 Hehe, jo, takk Vet ikke helt hvor mye som skal legges inn i bilen enda, men hvis jeg snubler over noe som er billig eventuelt med småskader så skal det nok på det óg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå