Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er reglene jeg har foholdt meg til. Håper jeg har tolket det riktig? Hva mener du Yngve?

Torpedovegg kan modifiseres og flyttes for å gi plass til motor og gearkasse, teller som en enhet. Max. 380 mm i bilens lengderetning, målt fra torpedoveggens øvre hjørnets originale innfestning.

Bærende chassis deler og tunell kan modifiseres for andre tilpassinger.

All modifisering skal gjøres av material og kvalitet som originalt.

Rørramme chassis er IKKE tillat.

Felgene er 8x15 ET0 med 195 50 15

Stålfelger. Husker ikke navnet, men er noe de selger på Summit. Billige felger, men sykt dyr frakt! Vurderer 10x16 ET0 neste gang jeg bestiller fra summit..

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Liker!

Kult bygg du har her, blir nok morsom denne :-)

Satt å tenkte at du ikke kunne gjøre så mye med torpedo jeg også men ifølge den regelen du nevner er du vel godt innenfor.. :-)

Skrevet

Takk! Regelen er tatt fra Bilsportboken 2013.

Målet med bilen er å få en konkuransedyktig bil til drifting løp, med litt bedre vekt fordeling, men mest av alt GOD kjøling og mye kjøretid! Det er vel noe alle turbo biler sliter med. Jeg har bare kjørt 3 Powerdrift løp, og gjort det veldig dårlig i alle, så håper dette nye oppsettet hjelper godt på! Nå er det om å gjøre å få ferdig bilen til løpet i Skien 9 mai. Så blir å mappe bilen før det! Gleder meg sykt!

  • 2 weeks later...
Skrevet

Dårlig med oppdateringer for tiden, men går litt seint i garasjen. Planen var å få ferdig bilen denne uken, men det gikk ikke helt som planlagt. Det vil si at jeg ikke får kjørt Powerdrift løpet i Skien nå til helgen. Det som gjenstår på bilen er egentlig bare små ting, som tar sykt lang tid..

Innsuget tror jeg blir bra. Det er diverse mod som må til for å få det bra. Man før f.eks. sveise inn forsterkninger inni plenumet, pga. av at det er støpt og er ganske tynnt. Det har ikke jeg gjort, for jeg skal ikke ha så mye ladetrykk i år, og bare 98 bensin. Det er 4 vakum uttak i enden av innsuget, disse er litt nærmt trakten på syl. 6, så jeg har tatt ut vakum midt under innsuget i stedet. Under innsuget er det 13 mm hull som jeg ikke aner hva er til, så jeg tettet det bare med en alu plate med vakum nippel på. Innsuget må også portes en GOD del i flensen mot toppen. Gass spjeld har jeg kjøpt 80mm. Det kjøpte jeg på Driftmotion.com eller noe. Der der det bare å slipe litt på en sykkel bremse wire, så passer det. Det er MYE verre å feste gass vaieren til pedalboksen. Der har jeg ikke funnet noe god løsning på enda.. Kommer flere bilder i helgen når jeg får skrudd litt igjen!!

Skrevet

Gikk på en smell når jeg fikk montert gass wiren. Fikk ikke nok vandring på spjeldet før pedalen traff gulvet. kunne sveist om pedalen, men den er alu, og det kan ikke jeg sveise.

2i2l2ua1z2jp4xdce3u5.jpg

Skrevet

Så måtte justere litt på torpedoveggen. Litt kjipt siden det nettopp er lakket der..

u0nkz5lfpvk7g11vz6ku.jpg

Nå hadde jeg ikke mer lakk i bilens farge, så får duge med svart..

cjq7rj97gpi11i1ogzyq.jpg

Nå får jeg både gassen og kløtsjen i gulvet. Bremsen tror ikke jeg det blir så mye vandring på...

ou95dvs5nnwvow5or7aq.jpg

Skrevet

Nytt varmeapperat fra Summit har jeg fått montert

0cm8ec5xi8zib36lt3tm.jpg

Nye Coiler er jeg blitt sponset med av RS Tunning Bergen!! Takk til Raymon Skår!

d8pdzfgdq0p2jvl2oynn.jpg

Bestillte plugg kabler fra Kimmit, men de var til en V8 eller noe, så de passet ikke.. De var 90 grader bend i begge ender, og de blir vanskelig å få nedi plugg hullet på m50..

Så har jeg laget feste til Intercooler som er 300x600x10. Er vel ikke mange e30 med turbo som har 10 cm tykk intercooler?

n7363c3ldcmim5kyadqj.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...