Gå til innhold

Oljekjøler, M20B25

Larsgunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Oljekjøleren og tilhørende slanger har gått lekk på E30'en, så jeg tenkte å handle inn en annen kjøler og nye stålomspunnede slanger. Enkleste er vel å kjøpe AN-koblinger i samme slengen.

Vet noen hvilke koblinger jeg vil trenge mot blokka?

Størrelse på slanger er jo også greit å vite?

Setter stor pris på all informasjon! Står dårlig til i pengeboka fra før, så vil helst slippe å kjøpe noe som ikke passer...

Mvh Lars Gunnar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar! :)

Du vet ikke tilfeldigvis om jeg burde bruke AN6, AN8 eller AN10 slanger?

jeg bruker an8, er ca samme som org + en mm elns.

men adapteret jeg fant til riktige gjenger er an10, men finnes jo reducere, oljekjøleren min er an8 så brukte det jeg, hakke brukt de til oljeadapteret ennå, så sitter bare rundt en stump org rør med slangeklemmer for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en m20 oljekjøler i meget bra stand liggende, som du kan få kjøpe forholdsvis rimelig! Kan la den gå for 600 inkl frakt..

På min egen e30 har jeg en god stund hatt slike an koblinger til oljekjøleren. Men har nå gått bort fra det :wink:

Har heller vært på slangeverksted, og fått pressa meg slanger til kjøleren. Da er jeg 100% sikker på at ikke koblingene begynner å lekke, eller hopper av :)

Viss du er interisert, så send meg en pm. Jeg har bilder liggende av kjøleren på pc'n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tenke på det, Magne! Komplett med slanger?

Må la det renne inn noen kroner her først og fremst..

Aldri hatt problemer med AN-koblinger selv, men har hørt litt forskjellig.

Har jo såklart veldig mye å si om det er kina-kopier som ser like ut, eller om de faktisk er laget på AN-specs da. :) Mye brukt i flyindustrien, og skal tåle 200 bar uten å lekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...