Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hadde en motor som hadde defekt topp/toppakning, så bestilte en ny m52b28 motor fra sverige :)

Nå står den her og bilen min er ikke til å kjøre med før den koker.. så da lurte jeg på;

Hvordan er det å ta ut motoren?? step by step, eller om noen kan hjelpe meg for en billig penge i distriktet TELEMARK! :) takk for svar!

Skrevet

Takk for tipset! skal jeg gjøre!

Nei, min kom fra Uppsala eller hva det het :P

Trenger egentlig en DIY på hvordan jeg gjør det.. eller et sted med løftebukk til motoren i distriktet :(

Skrevet

Jeg vet at det ikke er sammenheng, men kan nevne det.

Jeg bytta motor på en Mitsubishi evo 5 da jeg var 17 år gammel. Da tok jeg bare hvit teip og skrev ned hver av komponentene. Når jeg var ferdig med å ta ut alt av ledningsnett så gikk jeg videre til f eks på hva som var rundt motoren, som servo beholder osv. Har ikke gjort det på mine bmw'er men jeg vil tru du kan gjøre det selv.

Dessutte så gikk ikke jeg på skole som mekaniker da.

Skrevet

Er det fra E36 ? last ned en service manual så står det punkt for punkt hvordan du går frem for å skifte motor. Bentley manualen til E36 har bilder, har hjulpet meg mange ganger når jeg skal skru på bilen min :) Lykke til !

t h e p i r a t e b a y.o r g

Søk på ex: BMW Manual

Skrevet

det er vel lettest og skru av fronten og dra hele motorn ut med girkassa fortsatt skruddpå . selv tar jeg den tunge veien og demonterer insug og toppen og tar motorn opp av pansret. lar ledningsnettet bli igjen -sammen med kompressorn til A\C så slipper jeg fylle på nytt.. ,bare knyter det til side..

ska du dele girkassa fra motorn så bør du ha torx fastnøkkel e14 og e12 med sterkarm og ikke skralle. pga skralla fjærer og sitter ikke like tight på torxen- + har du automat så går antagelig 2 olje kjøle rør til girkasse rett over en torx bolt som bør taes ovenifra med torx fast.. my 2 cent

Skrevet

Takker for svar :P gjort endel småfeil nå.. Løsnet eksos, der det går over i 2 rør, løsnet motor fra automatkassen, tatt ut radiator og løsnet alt av slanger som går fra motor til div andre ting :P

Samme med oljekjølerørene du nevnte :) er det bare å skru løs de 2 mutterene på motorfestene også løfte ut motoren, eller er det noen fler fester jeg har glemt?

Skrevet

På e39 er det greiest å ta ut motoren og girkassa sammen og la mest mulig bli med ut slik at du monterer den nye mest mulig komplett. Trenger ikke ta av fronten som noen mener

Skrevet

åja, nå har jeg koblet av de få tinga som går fra motor til automat kasse osv. samt skrudd ut alle boltene rundt :( .. ekke noe mer som skal holde fast motoren da utenom de 2 motorfeste boltene som selve motoren står på? :)

Skrevet

er kun på automatkasser som er converter, stor klump som er skrudd på svinghjulet. den må du sette innigjen i kassa, og passe på at den er 100% rett på plass så må du skru inn skruene etter at du har satt kassa på motoren... står ikke den helt rett ødelegger du oljepumpa i girkassa di...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...