Gå til innhold

E60 525D 2004 automat problem ? Fusking? Lugging?

SF-Racing
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 525D 2004 mod som i det siste har blitt veldig hard i nedgiringa noen ganger.

Bremser man ned til et kryss og slipper bremsen for å begynne å gi gass igjen kan det komme et "dunk" og den smeller på måte fra fri til gir igjen. Dette er veldig periodisk problem.

Et annet er at nå man ligger med jevn gass i 1500-2000 omd kan du se turtelleren leve sitt eget liv.

Den kan hoppe 2-400 omd og du merker det kan rykke litt i bilen.

Skal prøve å skifte olje og filter på denne i helgen.

Men har på følesen at det ikke er så enkelt :(

Da er spm, hvem er flinke på overhaling av automatkasser til bmw.

Og er det noen som veit hva noe slikt vil koste?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg har lest om lignende tidligere her inne og at det muligens kan relateres til converterproblemer, tenker da på jagingen på turtall. Søk litt å se hva du finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg har lest om lignende tidligere her inne og at det muligens kan relateres til converterproblemer, tenker da på jagingen på turtall. Søk litt å se hva du finner.

Har lest meg frem til dette jeg også.

Og sendte en mail til Oslo automatgaer as, og forklarte situasjoen. Det var vist ikke første gang de hadde hørt om dette eller utbedret slike feil på disse.

Blir spennende å se hva de skal ha for å fikse dette :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en estimert pris av osloautomatservice i da på hele 21700kr inkl mva. :D

Det ble da skifta convorter, olje, filter og sett over mechatronica enhet. Veldig god service på telefon og mail der i hvertfall!

De tok på seg slike oppdrag mens du ventet :D Blir sikkert litt å vente men du får i hvertfall igjen bilen samme dag.

I dag var jeg ute å testet bilen litt mere, og i dag fungerte den smertefritt med 2 timer motorvei kjøring.

Så stoppet jeg innom en bensinstasjon, kjørte ut igjen å følte litt lugging igjen. men nå kom motorlampa.

Mulig det ikke er automatkassa? :roll: Kanskje det er en motorfeil som gjør at turtallet kan hoppe innimellom og litt hakkete gange [-o< Rett etter dette så bremset jeg ned mot et kryss og du hørte den girte hardt og du kjente et godt nøkk i hele bilen #-o

Forstår ingenting, men det vist en svakhet på med disse converterene.

Noen som veit når disse converterene begynner å gå i stykker? tenker da km stand.

Min har gått 136000km synte dette er litt tidlig.

I morgen blir det opp på verkstede å sjekke feilmeldingen siden motorlampa begynte å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men, så var det ikke automat kassa som gjorde dette.

Egr (agr) ventil var koksa igjen, og innsuget var bedritent.

Gjorde reint alle deler og innsuget samt at jeg fjernet swirlflaspa og bilen ble god som ny igjen.

Ingen jaging eller fusk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...