yngve_bmw Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Heisann, er på tide med oljeskift nå, og jeg vurderer å gå opp noe fra 0w-30 viskositeten som er originalt, da bilen brukes ganske hardt med jevne mellomrom. Denne oljen skal kun være på bilen i sommerhalvåret, så kulde er ikke noe problem, men tenker at viskositeter som f.eks. 10w-60 kan slite unødig på oljepunpe og lignende. Trenge gode råd her
CrZyWiz Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Står det virkelig i manualen at bilen skal ha 0w-30 olje? Det har jeg mine tvil for. 5w-40 er en fin helårsolje på disse motorene.
yngve_bmw Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Står det virkelig i manualen at bilen skal ha 0w-30 olje? Det har jeg mine tvil for.5w-40 er en fin helårsolje på disse motorene. Dobbeltsjekka nå, er 0w-40 som er originalt visst. Jeg trenger ikke bruke noe som er et kompromiss for å virke om vinteren da, bytter olje før det
CrZyWiz Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Står det virkelig i manualen at bilen skal ha 0w-30 olje? Det har jeg mine tvil for.5w-40 er en fin helårsolje på disse motorene. Dobbeltsjekka nå, er 0w-40 som er originalt visst. Jeg trenger ikke bruke noe som er et kompromiss for å virke om vinteren da, bytter olje før det Det er ikke noe kompromiss å benytte en xw-40 olje på den motoren.
Mr.Goodisland Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Står det virkelig i manualen at bilen skal ha 0w-30 olje? Det har jeg mine tvil for.5w-40 er en fin helårsolje på disse motorene. Dobbeltsjekka nå, er 0w-40 som er originalt visst. Jeg trenger ikke bruke noe som er et kompromiss for å virke om vinteren da, bytter olje før det En bør ikke skifte oljetype flere ganger i året. Motoren liker å få det den har fått før så lenge det ikke er dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå