Gå til innhold

feil kode?

Fanden84
 Share

Anbefalte innlegg

hallo!

lurer på om det er noen som har vært borti at varsel lampene for handbrekk.anti spinn og abs lyset..?

som alle andre feil så dukker det bare plutselig opp ;) så om nån har litt formeining om ka som kan være feil hadde det vært flott ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være alt fra abs hjulsensor til abs-styreenhet. En kjapp diagnose kan spare deg for cash og tid, så jeg kan anbefale deg å ta en titt på "Den store diagnose tråden" og se hvem som har diagnose utstyr nærmest deg, inkludert meg som bor nesten ved Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pleier det å komme opp?

På min 98 e39 så kommer det opp abs-lys sammen med anti-spinn lyset som skrur seg av. Som lagunilla sier så er det nok abs-sensoren. Min kommer bare avogtil også, 99% av tiden så er det når jeg kjører 50km/t ++ over små humper i veien og lignende (mener ikke fartshumper!) men så går det vekk igjen når jeg skrur av bilen og lar den står i 5 min eller mer.

Ville ha tatt av hjula foran og målt på sensoren(e?) og sitt om det var noe dårlig kontakt. De slites over tid, så det er en generell slitedel som må byttes uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...