Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått fint hele vintern, etter at jeg bytta kjøleveske og lufta systemet før jul. Nå som luft temp. overstiger 20 grader her oppi nord, sliter jeg med at motoren går varm hvis jeg kjører veldig sakte, eller står i ro på tomgang. Vifta går, men jeg er usikker på om den har 2 trinn? Går isåfall bare på det første trinnet, så man kan aldri høre at vifta går fortere. Kan det være termostat eller vannpumpe?

Kan legge til at det begynte å frese og dampe i bakkant av motor igår, etter at motor var stoppet, selv da var temp. på motor normal. Regner med dette var overtrykksventilen som slo inn? Er ikke noe olje i kjøleveske og vice versa.

Takker for tips :)

Skrevet

Demonter vannpumpen og se om skovler er ok og om opplagringen på hjulet kjennest fin ut. Ellers går det an å teste termostaten ved å legge den i kokende vann eller noe. Jeg er usikker på dette. Det kan og hende at det er viskosekoblingen på vifta di som er gåen. Dette er i alle fall en gjenganger. Og prøv å unngå at motoren din blir for varm eller går når den er varm. Dette fører fort til gåen toppakning eller vridning i toppen på desse motorene. Husk at temperaturmåleren har en delay. Så motoren er varmere enn det som viser inne i bilen.

Skrevet

Fant ut at viskokoblinga er gåen, man kan stoppe vifta med hendene på varm motor.. Har mere tro på vannpumpa. Det er ikke sirkulasjon når den står å går.

Skrevet

Hvis du kan stoppe viskosevifta med handa er det bare å bestille ny med en gang ;)

Kunne det på min og, herregud det var deilig å stå så lenge jeg vil på tomgang når jeg fikk ny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...