Gremlin Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Jeg var ute å kjørte idag da motoren plutselig begynte å gå uryddig og bilen begynte å riste. Motorlampen begynte også å lyse. Det føltes som bilen gikk på 3 sylindere. Jeg skrudde ut tennnplugger og alle så like ut, men de så ganske tørre og hvite ut. Jeg klarte ikke å se utifra dette hvilken sylinder som feiltenner. På denne bilen er det en coil pr sylinder, så mistenker at det kan være en coil som har gått. Byttet tennpluggene uten at det hjalp. Noen som har noen tips/råd? Bilen er en BMW E91 318i (bensin). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Defekt coil(er) er vanlig på E9X. Gi gjerne mer info om årsmodell osv Du må få tatt en diagnose for å avdekke hvilke(n) som er defekt, evt om noe annet er feil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gremlin Posted May 25, 2013 Author Share Posted May 25, 2013 Bilen er fra 2006. Det er N46 motor. Jeg tittet i coilene og så at to av de hadde en del hvitt "støv" inni seg. Fikk blåst ut en del uten at det hjalp. Syntes det er merkelig at ALLE pluggene så like ut... Det peker jo ikke på at en av sylinderene feiltenner? Da burde vel en vært våtere? Kanskje alle feiltenner litt? Kanskje de får for lite bensin? Kan det være MAF sensoren? Det ble byttet valvetronic motor for 2mnd siden, kan det være feil timing (litt rart at det plutselig skjedde nå, men...)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts