Gå til innhold

Forsterker med balanser inngang og oppgradering av DSP?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg skal nå bygge anlegg i min BMW 520i e39 med DSP. Jeg trenger da en forsterker som må kunne støtte balansert signal i fra orginalhovudenheten. Signalet er balansert på 5v. Noen som veit om en slik forsterker? eller har andre løsninger?

Takker for all hjelp!

-SvennOve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte også å gjøre dette men fant ombestemte meg pga at det er endel jobb. En skikkelig sub med skikkelig forsterker er grei skuring å få til og så byttet jeg ut de originale elementene med noen fra http://www.bavariasoundwerks.com.

Men det jeg har funnet ut underveis er at det originale cd-magasinet og FM radioen overhodet ikke yter hverken høytalere eller forsterker rettferdighet. Lyden er ganske kjedelig for å si det mildt og jeg er en tidligere bilstereobygger som har vært vant med bra lyd i tidligere biler jeg har hatt.

Nå har jeg gått over til å bruke Smarttelefoner med Spotify og "Extreme" kvalitet på sangene og lyden er ganske mye bedre enn med cd-magasin eller FM radio. Nå har jeg Sony Xperia Z og det er den beste lyden jeg har hatt i bilen.

Kan selvsagt ikke sammenlignes med en stor oppgradering dette men det originale DSP oppsettet er ikke helt håpløst synes jeg med en skikkelig bass og en skikkelig lydkilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer. Bruker en slik boks som dette :

http://audiovox.diceelectronics.com/med ... e-info-avx Mediabridge 1500

Den har Blåtann, usb/Iphone og minijack 3.5mm. Du fjerner cd-magasinet så er denne boksen plug&play på de samme pluggene som går i magasinet.

Spiller musikken via blåtann rett fra telefonen, både spotify og radioapper.

Hadde tidligere en HTC One X og der var lyden fra blåtann fæl blikkboksaktig men har nå en Sony Xperia Z og der er lyden fra blåtann meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre jeg vet ikke. Du har 10 høytalere + sub. 3 i hver fremdør og 1 i hver bakdør + 2 i taket bak. Hvis du kobler vekk strømmen på bilen og så kobler bort DSP forsterkeren og så kobler strømmen tilbake så vil "spilleren" merke at DSP forsterkeren mangler og boote opp som en vanlig "spiller" uten balansert signal såvidt jeg har lest meg til. Du vil ta kunne ta ut et vanlig 2 kanal signal (Høy nivå) så er det ihvertfall litt enklere fordi du slipper det balanserte 5v signalet å krangle med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...