GøranSB Skrevet Mai 26, 2013 Share Skrevet Mai 26, 2013 Hei! Kjøpte meg en e30 325 touring til bruksbil for en stund siden. Den er i grei stand, men ganske stygg i lakken, litt overflaterust her og der. Utvendig var det diesel frontplate, gul lyktefilm, godkjent 60-40 senk, helrøde baklykter. Ellers er det en m20b25 med en kvassere schrick kam, scorpion eksos og diff.sperre med 3.91 utveksling som gjør den til en overraskende sprek og morsom bil med tidenes lyd, lite som slår m20 på akkurat det. Interiøret var foruten m-tech I ratt og store kjørecomputeren, et kjedelig orginalt stoffinteriør. Plana var egentlig bare coilovers og noen helt ok budsjett felger, pluss skinninteriør. Men det har utvikla seg litt etterhvert.. Sånn var den da jeg kjøpte den: Lyktefilmen ble revet av fort og erstattet med sorte DE + litt vasking og oppfrisking av shadowline lister: Overse den stygge lakken.. Så fikk jeg tak i noen helt ok bruksfelger: Så ble det litt motortrøbbel, knekt vippearm, ødelagt noen ventiler osv. Fikk litt blod på tann, å kjørte like greit på med ny motor.. Motor ankommet på jobb: Da har dere fått litt info om prosjektet, har sikkert glemt noe, så kommer vel mer i kveld. så nå må jeg ut å skru.. motoren skal inn asap, sessongen har starta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GøranSB Skrevet Mai 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2013 Da er kveldens økt ferdig! Siste stund med m20: Motor på vei ut: Etter litt slit, så er motor ute Må bare beklage dårlige mobilbilder, men er det beste jeg har nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mai 26, 2013 Share Skrevet Mai 26, 2013 Dette blir gøy følger med, skal du på e30meet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet Mai 26, 2013 Share Skrevet Mai 26, 2013 må følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GøranSB Skrevet Mai 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2013 Dette blir gøy følger med, skal du på e30meet ? Vet ikke om det blir e30meet enda, tviler litt.. dyrt når man bor så langt unna men har veldig lyst, så skal vel aldri si aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torolav933 Skrevet Mai 27, 2013 Share Skrevet Mai 27, 2013 følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GøranSB Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Bare en kjedelig, skriftlig update i dag har begynt å sveisa ny eksos, blir 2x2,5"" hele veien med simons lyddemper på midten og scorpion lyddemper bak. Har også begynt å laga fester til e28 535 radiatoren. Har desverre ingen bilder i dag, så det får bli i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole92 Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Da kom det tråd ja! Får ta vare på gullet! Kjenner jeg savner denne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Sendte deg en pm her om dagen? Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GøranSB Skrevet Mai 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2013 Skal ta vare på denne ja, ole Tommyheimberg: hadde helt glemt den, besvart nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GøranSB Skrevet Mai 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2013 Har sveisa litt eksos i dag, ble litt forandring i planene. Ble ett 2,5'' rør hele veien, med en simons lyddemper på midten. Har igjen overgang fra manifold og overgang til bakerste lyddemper. Ble helt ok sveiser mtp forhold.. det var umulig å få til en fin sveis pga. aluzink belegg eller noe sånt på rørene.. Men det ble vel tett, og er det som er hovedsaken. Brukte selvfølgelig TIG. Noen bilder: Det gamle scorpion anlegget, gir en magisk lyd. Kommer til å bruke bakerste lyddemperen på s38 og Prøver å legge opp så likt som scorpion anlegget: Ferdig sveisa: Sveiseresultat, etter et sveisebad som levde sitt eget liv: Kom gjerne med spørsmål og/eller tilbakemeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GøranSB Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Lite tilbakemeldinger her.. Men har foresten et mål om å bli ferdig til gs treffet på bud neste helg! Gledes Så blir nok mye som skjer uka her Har foresten bestilt goodridge stålomspunnede bremseslanger, har hørt såppas mye bra om dem. Blir vel også bestilt hydraulisk håndbrekk de nermeste dagene. Skal skru litt i kveld, så kommer vel update etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Jøss, blir det Bud med 3,6`n og alt ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GøranSB Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Om alt går smertefritt med ledningsnett, oppstart osv så må sette meg sånne mål så jeg blir mer gira på å skru. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Håper du rekker det, og lykke til:) Sees vi på bud på lørdag da;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå