Wundererik Skrevet Mai 27, 2013 Skrevet Mai 27, 2013 Hei Tenkte det er noen kloke hoder her inne som kan komme med noen tips angående rykking i motor. Bilen er en E90 06 mod. eller registert i september 05. er en 320d. manuell kasse. et halvt år etter kjøp fant jeg ut at den var chippa med en sånn boks. DTK - diesel tunning kit. som er kobla rett inn på railen. Da jeg oppdaga den, skudde jeg den opp og justerte den ned. (fra tinn 4 til trinn 2, på potmeteret). Nå ytterligere noen mnd. har jeg merket litt rykking i motorkraften. Det oppleves som om en bensinmotor som ikke tenner på alle runder. Det skjer bare litt ved jevn gass eller når jeg slipper gassen litt. Det forekommer ved varm motor, kanskje etter en mils kjøring eller flere mil. Jeg har nå kobla vekk hele chip-boksen så er ikke den som gjør det. Det har ikke noe og si for ytelsen, men bare litt irriterende. Har ikke cruisekontroll. Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre? Takk for hjelp!
Wundererik Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Skrevet Mai 28, 2013 Takk for svar. Nei, har ikke sjekka noe som helst. Dieselfilter - i følge service indikator har jeg 190 000km til service. Burde det ikke lyse noen varsellamper? EGR - er vel helt idiot nå, men hva er det og hvor står den?
Otis Skrevet Mai 29, 2013 Skrevet Mai 29, 2013 EGR ventilen er en ventil som sørger for at eksos går tilbake inn i innsuget for gjenbruk. Den er nok aktiv i det området du opplever trøbbel i. Den er montert på motoren, på den tjukke slangen som kommer fra intercooler.
Wundererik Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Skrevet Mai 29, 2013 Er det kurrant å demontere og gjøres rein eller må jeg ha noen nye pakninger eller no? Tenkt å prøve noe dyserens, har det noe for seg?
Otis Skrevet Mai 29, 2013 Skrevet Mai 29, 2013 EGR har ingen pakninger vil jeg tro. Den er rimelig kurant å demontere vil jeg også tro. Vet ikke helt på akkurat din motor dog.
mspec Skrevet Mai 29, 2013 Skrevet Mai 29, 2013 Er du sikker på at du ikke snakker om partikkelfilter nu? EGR: Du må fjerne et deksel eller 2 for å komme til,deretter et flatjern for å løsne en slangeklemme,+ en torxbolt? for å løsne på noe slanger hvis jeg ikke husker feil..deretter er det 4 umbrakobolter som holder egr ventilen på plass. Takk for svar.Nei, har ikke sjekka noe som helst. Dieselfilter - i følge service indikator har jeg 190 000km til service. Burde det ikke lyse noen varsellamper? EGR - er vel helt idiot nå, men hva er det og hvor står den?
StevieG Skrevet Mai 29, 2013 Skrevet Mai 29, 2013 min (u-trimmede) 320d begynte også å oppføre seg slik, kjørte 2-300 mil med tidvis "nykking" slik du beskriver. til slutt sa turboen POFF .. Bare et tips.. Nå er ikke jeg noen bilmekaniker, men bilen har ikke oppført seg slik etter at jeg fikk ny turbo. BMW misstenkte at tett veivhusventilasjon var grunnen til at turboen tok kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå