Gå til innhold

Godkjenne senkesett, 4-hjulskontroll spørsmål.

lacim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

skal forsøke å få godkjent senkesettet mitt. Har foretatt 4-hjulskontroll og har noen spørsmål i forhold til det.

Må alle verdier være grønne? Jeg har følgende verdier markert som røde:

- fjærtest, høyere verdi enn ønsket (532 +- 10), målt til 550 på høyre og venstre

- konstruksjonsforhold, litt høyere enn ønsket (dette var også utenfor ønsket verdi FØR monteringen av senkesettet)

- Caster er litt utenfor ønsket sone, dette var tilfelle både FØR og etter montering.

I tillegg var spissingen utenfor ønsket verdi FØR monteringen av senkesettet, men ble innenfor etterpå.

Målingen ble gjort med andre felger enn de som står på bilen nå. Har dette noe å si? (15" da, 19" på nå)

Er det bare for meg å glemme å få godkjent dette siden enkelte verdier er utenfor maks.forskjell på måldata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke noe at det er utenfor fabrikkens spesifikasjoner. Det eneste de ser på er at det er relativt likt mellom høyre og venstre side

Da må det være forskjellig fra trafikkstasjon til trafikkstasjon, jeg hadde 1 grad feil Camber på min da jeg viste den med senkesett, gikk ikke gjennom, andre gang jeg var på hjulstillingskontroll jukset verkstedet litt ved å heve eller senke bilen på jekken så det ble riktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke noe at det er utenfor fabrikkens spesifikasjoner. Det eneste de ser på er at det er relativt likt mellom høyre og venstre side

Da må det være forskjellig fra trafikkstasjon til trafikkstasjon, jeg hadde 1 grad feil Camber på min da jeg viste den med senkesett, gikk ikke gjennom, andre gang jeg var på hjulstillingskontroll jukset verkstedet litt ved å heve eller senke bilen på jekken så det ble riktig :D

fikk heller ikke godkjent min når verdiene var utenfor. fikk de justert riktig på et annet verksted før andre visning. da gikkd et greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg fikk mitt justerbart senkeset så hadde jeg 1grad feil i camber(foran og bak) og spissing (bak) var akuratt utenfor (rusten bolt som verkstede var redd for å knekke. knak den ved en senere anledning) og det eneste han spurte om var spissingen så da sa jeg bare hva verkstede sa at en bolt hadde rustet fast og kunne ikke justere dette.

kjørte med vinterfelgene (samme dim som i vongnkort på 4hjullskontroll og til statens vegvesen.) men etter hva jeg har fårstått så er praksien til statens vegesen forskjellig fra plass til plass. person til person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk godkjent med verdier utenfor jeg. dette var på e30, hvor det kun er spissing foran som kan justeres. verkstedet skrev en merknad om dette for sikkerhet skyld, men hadde gått uten. Er det mulig å justere, og det ikke er spesifisert nye, alternative vinkler i TÜV-papirene kan det kanskje være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok som mange andre ting. forskjellig svar fra forskjellige trafikkstasjoner og kontrollører. Da jeg var for og godkjenne senkesett på mr2'n min så var alt innenfor toleransene men jeg spurte kontrolløren hva de ser etter på 4-hjulskontroll skjema. Og han sa at det eneste de ser på er at det ikke er noen stor forskjell mellom sidene, At det er utenfor fabrikkens spesifikasoner måtte man bare regne med siden man bare kan justere spissing på de fleste biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...