Jump to content

Finner ikke ut av motorproblemer! (E46 320i M52)..hjelp!

Trinitonn
 Share

Recommended Posts

Hei godtfolk, vær så snill og hjelp meg her.. jeg er ingen bilmekaniker og prøver å finne ut feilen selv (er litt morsomt å få det til selv)! :)

Har en E46 98' 320IA, M52TUB. Det har vært problemer med den bilen i flere år (inniblant), men nå de siste månedene er det blitt så ille at jeg tør knapt kjøre den.

Jeg har lest mange steder (også på dette forumet) om folk som har hatt de samme symptomene, men så slutter tråden før man får vite resultatet.

Motoren lugger kraftig, ved pådrag i hele registeret (spesielt ved start i f.eks. lyskryss). Lugger også ofte i jevn fart på motorveien. Må slå av motoren og på igjen, det hender hjelper for en stund, andre ganger ikke. Med lugging mener jeg at en sylinder kutter ut. Motorkraften blir jo også derfor nesten helt borte. Ofte hjelper deg å gire ned slik at jeg får høyere turtall, da kan jeg få opp litt fart på kjærra når jeg ligger på motorveien. Merk at hvis jeg f.eks. står i et lyskryss, stille, og gir på.. så lugger bilen kraftig først (høres ut som den brommer og motoren skal dø ut). Så får den litt fart på seg, men jevnt opp utover hele registeret går den som en berg og dalbane.. jeg sitter inni bilen der og vugger frem og tilbake fordi bilen gir på, kutter litt ut, gir så på igjen, kutter litt ut.. hele registeret opp! Spiller ingen rolle om det er varm eller kaldt motor, eller utetemp for den saks skyld.