e_39 Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Har opplevd noe merkelig med bilen et par ganger, vil gjerne forhøre meg om hva det kan skyldes. Kjørte normalt en liten mil, for det meste i 60sone. Et lite stykke inn i en 30-sone stopper jeg opp for en fotgjenger, stanser da helt opp. når jeg så skal kjøre videre igjen responderer ikke bilen når jeg gasser. Trykker hardere, den responderer da bittelitt, men nøler veldig. Trykker gradvis enda hardere, men bilen flytter seg så vidt. Har biler bak meg og innser at bilen ikke vil kjøre, så jeg setter den i park og starter på nytt. Den reagerer da normalt med en gang. Alt dette foregikk på flat vei. Hørte heller ingen ulyder. Sjekker oljenivået som er ok. Dette skjedde på nytt noen uker senere, da hadde jeg kjørt vel 300m, kommet opp en liten bakke, og i det jeg svinger nedover igjen ser det ut som tenningen går på, altså at motoren rett og slett slås av, og bilen reagerer ikke ved gasspådrag. Stopper opp bilen og starter om motoren, da går den normalt med en gang. Har ikke opplevd dette siden, men om det på noe vis har sammenheng har jeg fra før av en eller annen form for oljelekkasje- lekker ut en del olje nedover selve motorblokken, og den forbruker ca en halv liter olje pr 400-900 kjørte km. Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Defekt veiv eller kam sensor. Ta diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e_39 Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Hvorfor inntreffer det da bare en sjelden gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Diagnose? Jeg bare kom med et sannsynlig forslag, da symptomene høres akkurat likedan ut som når de er defekt, men hvorfor det skjer noen ganger vet jeg ikke. Men det er akkurat som at delen ikke går i stykker helt med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Dette kan vere veiv/kam sensor, eller sensorer før/etter katalysator. Hadde samme symptomene på min E46 tidligere og skiftet alle nevnte sensorer før problemet endelig ble borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå