Gå til innhold

Pasasjerdør gått i vranglås - E39

Androctonus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå fått meg et skikkelig problem.. (det virker vertfall slikt for meg)

Problemet:

Sentrallåsen fungerer på alle dører utenom høyre pasasjer dør forran, døra er låst og vil ikke reagere på knappen inne i kupeen eller nøkkel.

Jeg kan trekke i dørtrekkerten og sånn at låse"knappen" i døra kommer opp, men trekker seg like fort inn igjen når jeg slipper trekkerten.

Hva kan være problemet, er det noe enkel løsning på det?

Forstår ikke folk hva jeg prøver å forklare, så må dere si fra, så kan jeg evnt filme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, funka ikke. Ser for meg at dette kommer til å bli en ekstremt dyr affære på Bavaria...

Er jo ikke mulig å åpne dørpanel/trekk fra innsiden når døra er i lås uten å måtte ødelegge noe, og det kan høres ut som at motoren til låsen er gåen.

Og eneste muligheten for å komme til den motoren er jo ved å klyve døra enten fra innsiden eller utsiden.. Som jeg ser det vertfall.

Ingen ildsjeler som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skyldes nok en gåen door lock actuator. En liten boks som sitter inni døra, denne styrer låsen. Byttet nettopp på E36'en min, en rimelig grei jobb om du får opp døra. Hvis dette er første gang døra går i vranglås kan jeg nesten garantere at den vil låse seg opp igjen i nær fremtid. Hvis den gjør det er det bare å plukke av dørtrekk sporenstreks. Gjør det lettere å få bytta denne boksen om døra går i vranglås igjen :wink:

Disclaimer:

Ikke ta mitt ord for lov, jeg er ikke faglært :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at "låseknappen" går opp når du drar i døråpner, og låser seg igjen når du slipper. Hva om du har en som kobler fra batteriet i det du holder i døråpneren og døra er opplåst? Kanskje du da hindrer låsen å låse seg igjen når du slipper? Har ikke denne bilen selv så snakker bare utifra teori altså. På min E36, hvis jeg kobler fra batteri så kan jeg fortsatt låse opp dørene manuel. Eneste er at sentrallåsmotoren da fysisk blir skjøvet opp og låsen åpner seg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke mulig å åpne dørpanel/trekk fra innsiden når døra er i lås uten å måtte ødelegge noe, og det kan høres ut som at motoren til låsen er gåen.

Og eneste muligheten for å komme til den motoren er jo ved å klyve døra enten fra innsiden eller utsiden.. Som jeg ser det vertfall.

Ingen ildsjeler som har noen andre forslag?

Jeg fikk låst døra pga barnesikring. Fikk ikke åpnet fra innsiden og utenfor vha dørhåndtåk pga wire fra untenfor håntaket røkt. Jeg tok ut dørpannel med døra var låst. Jeg tok ut først gummipakning rundt døra og dørpanel etterpå :D. så åpnet opp fuktsperre panel og så fikk jeg låst opp døra :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par bra forslag her, skal teste ut litt når det slutter å regne her :)

Men begynte å tenke litt her i går, er det ikke mulig å få tvingt opp låsen med sånn wire/plate sak som politiet bruker til å låse opp låste bildører?

Er så typisk at noe sånt skal skje rett før 2 langturer nå i juni og juli :P

Men takker for alle innspill, det hever håpet litt mere vertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har faktisk ikke fått gjort noe mere enn å stukket innom GS og Bavaria og få hørt hva de mener.

De regner begge med at jeg enten må ofre ei dør eller dørtrekket for å komme inn? Og for meg så høres det SVINDYRT ut :P

Og siden bil ikke har vært den store prioriteringa av bil nå den siste mnd, så blir det ikke sjekket mere om før jeg kommer hjem fra Berget-Events :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg sliter med noe lignende.

Sentrallåsen virker, den låsepinnen går opp og ned, men du får ikke opp døra hverken fra utsiden eller innsiden.

dørhåndtaket får liksom ikke inngrep i noe når du skal lukke opp, det er ingen motstand. Dette har skjedd før på andre dører også ,men da var det veldig kaldt, men etter noen dager\uker så virket alt som normalt igjen, men nå skjedde det midt på sommeren, og vil helst bli kvitt dette problemet.

Er det noen som har kjennskap til dette? eventuelt hvordan jeg kan få opp døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på en bakdør,etter å ha tatt låsepinnen opp og ned en del ganger(minst 20) kombinert med sentrallås så gikk det til slutt å åpne med håndtaket,byttet sentrallåsmotor så var den bra igjen,dørtrekk er kurant å få tak i brukt hvis du må ødelegge for å åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...