Androctonus Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Hei! Har nå fått meg et skikkelig problem.. (det virker vertfall slikt for meg) Problemet: Sentrallåsen fungerer på alle dører utenom høyre pasasjer dør forran, døra er låst og vil ikke reagere på knappen inne i kupeen eller nøkkel. Jeg kan trekke i dørtrekkerten og sånn at låse"knappen" i døra kommer opp, men trekker seg like fort inn igjen når jeg slipper trekkerten. Hva kan være problemet, er det noe enkel løsning på det? Forstår ikke folk hva jeg prøver å forklare, så må dere si fra, så kan jeg evnt filme problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoMartin Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Forsøk å "nullstille" alle låsene på den måten at du kobler fra batteriet, setter alle låsene manuelt i samme posisjon(f.eks åpen) og koble til batteri igjen. Verdt et forsøk i hvert fall.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Androctonus Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 Nope, funka ikke. Ser for meg at dette kommer til å bli en ekstremt dyr affære på Bavaria... Er jo ikke mulig å åpne dørpanel/trekk fra innsiden når døra er i lås uten å måtte ødelegge noe, og det kan høres ut som at motoren til låsen er gåen. Og eneste muligheten for å komme til den motoren er jo ved å klyve døra enten fra innsiden eller utsiden.. Som jeg ser det vertfall. Ingen ildsjeler som har noen andre forslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nytern Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Dette skyldes nok en gåen door lock actuator. En liten boks som sitter inni døra, denne styrer låsen. Byttet nettopp på E36'en min, en rimelig grei jobb om du får opp døra. Hvis dette er første gang døra går i vranglås kan jeg nesten garantere at den vil låse seg opp igjen i nær fremtid. Hvis den gjør det er det bare å plukke av dørtrekk sporenstreks. Gjør det lettere å få bytta denne boksen om døra går i vranglås igjen Disclaimer: Ikke ta mitt ord for lov, jeg er ikke faglært Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoMartin Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Du sier at "låseknappen" går opp når du drar i døråpner, og låser seg igjen når du slipper. Hva om du har en som kobler fra batteriet i det du holder i døråpneren og døra er opplåst? Kanskje du da hindrer låsen å låse seg igjen når du slipper? Har ikke denne bilen selv så snakker bare utifra teori altså. På min E36, hvis jeg kobler fra batteri så kan jeg fortsatt låse opp dørene manuel. Eneste er at sentrallåsmotoren da fysisk blir skjøvet opp og låsen åpner seg..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mudbug Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Er jo ikke mulig å åpne dørpanel/trekk fra innsiden når døra er i lås uten å måtte ødelegge noe, og det kan høres ut som at motoren til låsen er gåen. Og eneste muligheten for å komme til den motoren er jo ved å klyve døra enten fra innsiden eller utsiden.. Som jeg ser det vertfall. Ingen ildsjeler som har noen andre forslag? Jeg fikk låst døra pga barnesikring. Fikk ikke åpnet fra innsiden og utenfor vha dørhåndtåk pga wire fra untenfor håntaket røkt. Jeg tok ut dørpannel med døra var låst. Jeg tok ut først gummipakning rundt døra og dørpanel etterpå . så åpnet opp fuktsperre panel og så fikk jeg låst opp døra . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Androctonus Posted June 2, 2013 Author Share Posted June 2, 2013 Er et par bra forslag her, skal teste ut litt når det slutter å regne her Men begynte å tenke litt her i går, er det ikke mulig å få tvingt opp låsen med sånn wire/plate sak som politiet bruker til å låse opp låste bildører? Er så typisk at noe sånt skal skje rett før 2 langturer nå i juni og juli Men takker for alle innspill, det hever håpet litt mere vertfall! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nytern Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Google door lock actuator bmw. Ingen annen løsning enn å bytte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kafsan Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Ikke samme bil men sikkert noen tips å hente her: http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=114414 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jørn_318i Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 jeg hadde samme feilen på en e38 740 og der var det vaieren til utvendig dørhandtak som var rusta fast i åpne stilling. er samme låsene på de bilene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaman Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Venter i spenning på hva Sersjant Androctonus kom frem til? Akkurat samme problem på min E39... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Androctonus Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Jeg har faktisk ikke fått gjort noe mere enn å stukket innom GS og Bavaria og få hørt hva de mener. De regner begge med at jeg enten må ofre ei dør eller dørtrekket for å komme inn? Og for meg så høres det SVINDYRT ut Og siden bil ikke har vært den store prioriteringa av bil nå den siste mnd, så blir det ikke sjekket mere om før jeg kommer hjem fra Berget-Events Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstava Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Jeg sliter med noe lignende. Sentrallåsen virker, den låsepinnen går opp og ned, men du får ikke opp døra hverken fra utsiden eller innsiden. dørhåndtaket får liksom ikke inngrep i noe når du skal lukke opp, det er ingen motstand. Dette har skjedd før på andre dører også ,men da var det veldig kaldt, men etter noen dager\uker så virket alt som normalt igjen, men nå skjedde det midt på sommeren, og vil helst bli kvitt dette problemet. Er det noen som har kjennskap til dette? eventuelt hvordan jeg kan få opp døra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Androctonus Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Står fortsatt fast selv, ganske frustrerende. Har vært på tanken på å kjøpe ny brukt dør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjalle Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Hadde samme problem på en bakdør,etter å ha tatt låsepinnen opp og ned en del ganger(minst 20) kombinert med sentrallås så gikk det til slutt å åpne med håndtaket,byttet sentrallåsmotor så var den bra igjen,dørtrekk er kurant å få tak i brukt hvis du må ødelegge for å åpne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts