Gå til innhold

zf 5hp-18 e39

bmw_roadkill
 Share

Anbefalte innlegg

skulle til å etterfylle litt atf olje på kassa etter at det rant ut litt fra convertern , men hvor er fylle hullet?

har testa å søkt på gåggle men ble ikke så jøævli mye smartere..

det jeg trodde var tømme hullet (stor grønn plastik plugg) skulle vist være fylle hullet .

vil ikke olja bare fosse ut hvis jeg åpner den ? trodde det skulle være en plugg på siden litt lenger oppe som skulle etterfylles til det rant pent ut. ..

y9zqsq8b9gz0596vylyn.jpg

bilde er henta fra googl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rare greier.. ja jeg skrev atf . står ikke det for automatic transmission fluid a? så da blir jo alt atf på en måte..

hørte me bmw norge, dem sa MTF LT2 olje.som ingen har eller selger noen sted.. gs bildeler så ATF LT7

så hørte jeg me mekonomen og dem garanterte meg en olje som gikk til porsche audi BMW osv osv. men den var ikke grøn men heller blank brun .den kunne blandes me alle gir oljer sa han og samsvarte med atf lt7 olja som GS hadde opplyst meg om...nå er jeg dritt lei autbox olljer..

får gå ut å poppe den grønne pluggen og skru ut umbrako skruen og se om jeg kan få fylt på..

hva skjer me forlite olje på automatkasse? sluring `? dunke lyder når girer? girkasse havari?

bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne pluggen indikerer at du skal bruke bmw's livstidsolje, ikke normal atf.

Fyllepluggen er under den grønne plast pluggen. Dette er ikke en tappeplugg, da det ikke fungerer i praksis å tappe girkassa der. Det fungerer derimot å fylle der ganske lett hvis du fyller med en bøyelig plastik slange.

Hvis du søker etter en DIY her på forumet om flushing av girkasse vil du kunne finne ut ca hvordan man fyller til riktig nivå.

Håper du ble smartere nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skjønner,, titta under pluggen og der må man bruke en ganske stor umbrako.., fant ikke den størelsen på biltema..

noen me art nr på den umbrakon?

ja har kjøpt inn oljepumpe til å suge opp å pumpe inn ..

skal ikke flushe bare etterfylle 1liter eller 2..

når jeg tok ut motorn så skrudde jeg ikke av conv. noe jeg skulle ha gjort. .. så da rant det ut litt .

når flere sier at atf lt7 1141 er bra nok,så får jeg satse på det.. bla GS .mekonomen verksted..

jeg oppga både olje nr som står på den grønne hette. girkasse kode osv. da kan ikke jeg gjøre mer.

ringt rundt til mange verksteder ,bmw norge + bmw verksteder på østlandet. ,gs ,mekonomen, torshov,bilxtra.

det var nesten en dags arbeid å få info om den olja jeg skulle ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...