Jump to content

Noen som vet hva den heter?

gelber
 Share

Recommended Posts

Jeg skulle bytte armene i forstillinga idag, men så ble disse sittende fast i de gamle armene. Noen som vet hva de heter eller hvor jeg kan få tak i disse? Jeg fant ikke de på realoem

yf9bemqnh3a8w3avn7xe.jpg

ebxk1at84t51iob5bdbh.jpg

Det der er stålforingen som står i spindelen ja. Jeg opplevde det samme og måtte til med hydraulisk presse for å få den av.Prøv å bank inn en brytegaffel mellom kule og foring, kanskje det går.

Hadde akkurat samme problem på min.

Tok vinkelkutteren og skar av rett under hylsa, over kula.

satt den oppå ei skrustikke slik at jeg kunne slå ut det som var inni og ha litt skikkelig motstand. Varma skikkelig opp med ei blåselampe og denga til det jeg kunne med en hammer mens jeg holdt hylsa med en rørtang.

Funka som bare det :)

Hadde akkurat samme problem på min.

Tok vinkelkutteren og skar av rett under hylsa, over kula.

satt den oppå ei skrustikke slik at jeg kunne slå ut det som var inni og ha litt skikkelig motstand. Varma skikkelig opp med ei blåselampe og denga til det jeg kunne med en hammer mens jeg holdt hylsa med en rørtang.

Funka som bare det :)

Og det funka hos meg også :)

Fjerna gummien og kutta der med en vinkelslipper. Så satt jeg den oppå en gammel tennpluggpipe og varmet hylset opp med en gassbrenner. Etter et par dunkinger med en stor hammer så gikk det greit :)

Takk til alle for hjelpen :) sitter hos vianor nå og venter på hjulstillingskontroll :)