stiansen100 Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Hei! min BMW 523ia e39 1996 mod begynte å tikke noe vanvittig i dag, på tomgang går den etter turtall.. og når jeg gir på så går lyden etter hvor høyt turtallet er.. det er en lyd du HØRER godt! er ikke som en liten tikking som kommer og går! men er der hele tida! Håper jeg får noen gode svar, takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 peilet oljen? skal ikke så mye mindre olje til før dem tikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiansen100 Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 Ja, peilet den i sted.. Så helt fin ut og nok olje på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Hydrauliske ventilløftere lager lyd når dem ikke får nok olje. Har du oljetrykkslampe? Kan være at du har fått en skjæring ett sted om du har mistet oljetrykket Jeg hørte om lignende og da ble det kjøpt delemotor i eier sin 3 serie med samme motor som du har tror jeg. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Prøv å fylle opp med olje til maksnivå på peilepinnen Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiansen100 Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Jeg har ikke fått opp noe varsel i displayet angående oljelampe! Men kan det være ventilløfterene som ikke får nok olje? Eller om jeg skal prøve en tykkere olje? Har hatt bilen i en måned.. Og er utrolig kjedelig selvom jeg er lærling som Bilmekaniker, men har ikke så mye peiling på bmw.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Bruker du longlife 04 eller 98 olja? Den skal være tykk nok til ventilløfterne og motoren generelt. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiansen100 Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Er ikke sikker hvilken olje som er på den.. Men tenkte å ta full service på den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Mål oljetrykk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiansen100 Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Hvordan måler jeg oljetrykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Ikke la motoren gå unødvendig. Det kan gjøre problemet bare vondt verre. Hvor lenge har du kjørt med tikkinga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiansen100 Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2013 Merket det i går, da jeg stoppet! Så kom lyden, men kan ikke akkurat si at det er tikking, høres ut som det ligger en metall bit over et stempel eller noe som ruller inni motoren, men tikkingen går mye fortere etter turtallet..! Kan legge ut en video av lyden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå