Gå til innhold

Vill tikking i bmwn!!!!

stiansen100
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! min BMW 523ia e39 1996 mod begynte å tikke noe vanvittig i dag, på tomgang går den etter turtall.. og når jeg gir på så går lyden etter hvor høyt turtallet er.. det er en lyd du HØRER godt! er ikke som en liten tikking som kommer og går! men er der hele tida!

Håper jeg får noen gode svar, takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrauliske ventilløftere lager lyd når dem ikke får nok olje. Har du oljetrykkslampe? Kan være at du har fått en skjæring ett sted om du har mistet oljetrykket Jeg hørte om lignende og da ble det kjøpt delemotor i eier sin 3 serie med samme motor som du har tror jeg.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått opp noe varsel i displayet angående oljelampe! Men kan det være ventilløfterene som ikke får nok olje? Eller om jeg skal prøve en tykkere olje? Har hatt bilen i en måned.. Og er utrolig kjedelig selvom jeg er lærling som Bilmekaniker, men har ikke så mye peiling på bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket det i går, da jeg stoppet! Så kom lyden, men kan ikke akkurat si at det er tikking, høres ut som det ligger en metall bit over et stempel eller noe som ruller inni motoren, men tikkingen går mye fortere etter turtallet..!

Kan legge ut en video av lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...