Gå til innhold

Installere Bluetooth på E87 2005 mod. 118d

Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier vil jeg installere Bluetooth på min 1 serie. Bilen har Buisness CD spiller og det er vel det.. lurer på hvordan jeg kan installere bluetooth som ser mest mulig original ut. Og som funker med multifunksjonsratt, som jeg skal montere etterhvert.

Har lest mye frem og tilbake men finner liksom ingenting som passer helt min situasjon. Er det sånn at jeg må installere en Professional spiller først, for så å kjøpe MULF2 modul med usb og bluetooth tilkobling og antenne? Finnes det noen alternativ til spiller som kan gjøre samme jobben? Som f.eks kjører Android og er plassert på samme plass? finner mye til 3-serie, men ingenting til 1-serie (vil ikke ha den Dynavin skjermen som man plassere med viftene).

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, som tittelen sier vil jeg installere Bluetooth på min 1 serie. Bilen har Buisness CD spiller og det er vel det.. lurer på hvordan jeg kan installere bluetooth som ser mest mulig original ut. Og som funker med multifunksjonsratt, som jeg skal montere etterhvert.

Har lest mye frem og tilbake men finner liksom ingenting som passer helt min situasjon. Er det sånn at jeg må installere en Professional spiller først, for så å kjøpe MULF2 modul med usb og bluetooth tilkobling og antenne? Finnes det noen alternativ til spiller som kan gjøre samme jobben? Som f.eks kjører Android og er plassert på samme plass? finner mye til 3-serie, men ingenting til 1-serie (vil ikke ha den Dynavin skjermen som man plassere med viftene).

Vegard

Da er det vel mulig denne kan brukes: http://transmedia.mystore.no/ds_product ... ts_id/5925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, men hvor skal cd-skifteren sitte? Tror ikke at jeg har det. Men har buisness versjonen mulighet til å utvide med det? Kan man styre eventuell bluetooth via den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, men hvor skal cd-skifteren sitte? Tror ikke at jeg har det. Men har buisness versjonen mulighet til å utvide med det? Kan man styre eventuell bluetooth via den?

Det vet jeg ikke, men det ser du fort hvis du drar frem spilleren, eller at det står cd ch eller noe sånt på en knapp på spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD-veksleren bruker fibertilkobling (MOST), noe som igjen krever at du må ha radio professional eller navigasjon montert.

Adapteren som ble linket til her er beregnet for eldre biler (e46 & co).

Skal du ha original bluetooth kommer du ingen vei utenom navigasjon professional-spiller. Det er forøvrig mulig å kjøpe dette med innebygget bluetooth-handsfree (samt aux/usb) som kom på senere modeller fra f.eks. eBay.

Ellers finnes det flere forskjellige uoriginale handsfree-løsninger, men jeg er ikke så godt kjent på dette området. Du vil nok også slite litt med å finne noen som fungerer med knappene på rattet.

Man får forøvrig denne type uoriginal navigasjon til e8x:

7-Inch-Car-DVD-for-BMW-E87-120I-AL-9205-.jpg

Etter min mening ser de litt bedre ut enn de som stikker opp fra ventilene som du nevnte, men jeg synes skjermen sitter noe lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD-veksleren bruker fibertilkobling (MOST), noe som igjen krever at du må ha radio professional eller navigasjon montert.

Adapteren som ble linket til her er beregnet for eldre biler (e46 & co).

Skal du ha original bluetooth kommer du ingen vei utenom navigasjon professional-spiller. Det er forøvrig mulig å kjøpe dette med innebygget bluetooth-handsfree (samt aux/usb) som kom på senere modeller fra f.eks. eBay.

Ellers finnes det flere forskjellige uoriginale handsfree-løsninger, men jeg er ikke så godt kjent på dette området. Du vil nok også slite litt med å finne noen som fungerer med knappene på rattet.

Man får forøvrig denne type uoriginal navigasjon til e8x:

Etter min mening ser de litt bedre ut enn de som stikker opp fra ventilene som du nevnte, men jeg synes skjermen sitter noe lavt.

Den så ikke så dum ut den der, men kan tenke meg at den kanskje blir litt lav ja...

Har tenkt litt på å sette inn en idrive, men tror kanskje det er å lage seg litt mye arbeid :P

Tror nok jeg kommer til å gå for en professional HU med innebygd bluetooth. Har det noe å si at bilen er en 2005 mod? Denne spilleren kom vel ikke på markedet før senere? Eller har ikke det noe å si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sååå mye arbeid å ettermontere iDrive. :) Føles bare litt sånn ut der og da.

Funksjonsmessig bør det ikke by på problemer, men noen har hatt litt problemer med PDC-lydene (om du har dette). Har ikke sjekket så mye opp i dette da jeg gikk for iDrive isteden.

Ellers så mener jeg på at Professional-spilleren ikke har mulighet for å vise navnet til de som ringer, kun nummer eller noe sånn idiotisk tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke ut som det var bare bare å installere iDrive (leste litt i tråden din ;)), noen problemer med festebraketten til iDriven? Jeg har ikke det rommet i toppen som skal være til oppbeavaring heller, så aner ikke hva som er bak der.. :)

Har PDC bak ja. Jeg har også lest at noen får altfor høy lyd og andre altfor lav.. så kanskje iDrive ikke er så dumt likevel.. Vet du hva prisen på å installere det selv blir, sånn ca? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festene til CD-spiller er annerledes på biler med iDrive fant jeg ut ja, så måtte jukse det litt til der. Jeg vet BMW selger den oppbevaringsluken som ettermonteringssett, men jeg aner ikke om den skrues fast på vanlig vis, eller må festes på en annen måte.

Ang. det med PDC vil jeg tro dette kan la seg løse med koding, men akkurat hva som må kodes vet jeg ikke.

For å montere iDrive (av den nye typen) må du nok ut med ihvertfall 10K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...