Gå til innhold

Turbohavari? e39 525d

Snowgoon
 Share

Anbefalte innlegg

Med timepriser på +/- 1500,- er det absolutt verdt å ta seg tid til arbeidet selv.

Jeg fikk tak i turbo og gjorde jobben selv. Brukte noen timer og mye "bannskap", men en overkommelig jobb selv for en amatørmekaniker som meg.

Trangt å komme til enkelte plasser......

Skal du ha jobben gjort på verksted tror jeg du må regne med rundt kr 20000,- inkl. alt. Om ikke mer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja regnet med en slik sum, nå er jeg på det nivået under en amatør mekaniker og redd for å ødelegge noe hvis jeg prøver å bytte den selv. Så blir nok til at jeg hører litt rundt med noen kjentfolk om de er villige til å gjøre det. Hvilke andre ting byttet du samtidig med turboen? Regner med at jeg må ha ny olje, oljefilter, veivhusventilasjons filter, luftfilter, og kanskje noen slanger eller rør. Er det noe annet jeg burde ha med på lista? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja regnet med en slik sum, nå er jeg på det nivået under en amatør mekaniker og redd for å ødelegge noe hvis jeg prøver å bytte den selv. Så blir nok til at jeg hører litt rundt med noen kjentfolk om de er villige til å gjøre det. Hvilke andre ting byttet du samtidig med turboen? Regner med at jeg må ha ny olje, oljefilter, veivhusventilasjons filter, luftfilter, og kanskje noen slanger eller rør. Er det noe annet jeg burde ha med på lista? :)

Det beste er som du sier å kanskje få noen til å hjelpe deg med å bytte turbo.

I og med at det ble noe oljesøl ved turbohavariet renset jeg hele veivhusventilasjonen, renset AGR-ventilen og gjorde ren intercooleren.

Bytt veivhusfilter(viktig), luftfilter, nytt pakningssett til turbo, oljefilter, olje og motoren blir som ny. :) Om rør og slanger er hele behøves ikke disse å byttes ut. Pass spesielt på at oljetilførselsslangen og returslange er ok.

Men sjekk opp priser på det du trenger både i inn- og utland. Store forskjeller!!

GS er desidert dyrest dessverre..... Sjekk Koed, Schmiedmann, Mekonomen eller Turboservice for tilbud.

Med meg ble det kjøpt inn org. Garrett-turbo. Koster litt ekstra men du vet hva du får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede sett på priser og Gs kommer jeg ikke til å bruke. Diverese filtere, rør, slanger osv bestiller jeg nok fra Koed, kom på en grei pris der. Turboen venter jeg på å få pris på av diverse turbo forhandlere jeg har sendt mail til. Kommer også til å kjøpe en original Garret turbo, betaler gjerne litt ekstra for noe jeg vet er bra isteden for å spare noen kroner på en dårlig kopi. Tusen takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

GIK var også de jeg fikk best tilbud av på original ny Garrett-turbo. Noen som har input på hvilke deler som bør byttes ved turbohavari? Har notert meg veivhusfilter, olje og oljefilter samt at jeg vil bytte luftfilter og rengjøre intercooler. Veivhusfilteret ble faktisk byttet for noen måneder siden, men det var første gang og bilen er nå gått 175.000. Så ironisk nok var det et preventivt tiltak for å unngå at turboen røk, men det var nok for seint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...