Gå til innhold

E91 startproblem

Marius2002
 Share

Anbefalte innlegg

Bil: 2006 BMW E91 320d automat.

Batteriet dør ut fort, vi prøver startkabler og bilen får strøm. Alt av elektrisk utstyr, skjerm osv. fungerer, sålenge den har strøm også nøkkel.

Problemet er når vi trykker på start/stop knappen så skjer det ingenting. Vi har prøvd å la den stå å lade lenge, multimeteret sier at det er nok strøm, reset av ECU(type koble av batteriet) er gjort. Fortsatt ingen fremgang. Hva kan være problemet? Takker for all hjelp!

Prøvde å sjekke sikringene, men på grunn av talentløs plassering av disse, var dette vanskelig, ei hadde vi tang for å dra ut, men det jeg kunne se så alle fin ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at multimeteret viser at det er nok strøm?Da måler du spenning? (som ikke sier noe)

Starter bilen med startkabler?Hvis ja så ville jeg fått sjekket batteriet.

Nok volt(strøm) selvfølgelig, skriver "mann-i-gaten-språk" jeg, da blir volt strøm og alt det andre blir "alt-det-andre".

Nei den starter ikke med startkabler. Det var hele poenget. :)

Jeg mener det ikke er batteriet som er feil, fordi den burde da startet med startkabler siden den bruker den andre bilens batteri som strømkilde, om du skjønner.

Uansett tror jeg har funnet feil, det er et relee som må byttes. Leser mange har samme feil.

Skal ha relee med RealOEM nr.: 61368364582

Ihvertfall de på internett har dette, men de har manuell, regner med det er samme på automat? Denne styrer dieselpumpen (++ regner jeg med da dette er såkalt "multi functional relay" ettersom jeg forstår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...