Gå til innhold

BMW E60 Oppgradering til Dynavin Navigasjon++

Anbefalte innlegg

Hehe er på god vei til å innstalere jeg.Har montert hovedenehet + skjerm.combox+ny trim får jeg ta til helga igjen.Pakka er forresten pakka ned med tv-tuner i tillegg.Var noe som lå her som jeg ikke hadde bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er på god vei til å innstalere jeg.Har montert hovedenehet + skjerm.combox+ny trim får jeg ta til helga igjen.Pakka er forresten pakka ned med tv-tuner i tillegg.Var noe som lå her som jeg ikke hadde bruk for.

er vel endel mer jobb med det du gjør ja :D

hmm rikstv i bil da :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke lyd med meg heller gitt :-P selv om jeg fikk aktivert AUX.. Parts24 du holder til i Ålesund ikke sant? eneste jeg kan tenke meg å prøve er å teste spiller hos deg? i tilfelle det kan være noen av koblingene eller selve spilleren?

har montert tilbake orginalspiller (og har fått AUX valget, så vet det er aktivert da..)

var jo grei skuring å montere da, selv om det var trangt ja :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal montere og prøve igjen imorgen.. iogmed jeg trodde at aux koding ikke fungerte... noe den nok gjor siden aux plutselig ble tilgjengelig i idriven med bytte tilbake til orginal..

var en kabel som har vært spleiset som jeg ikke helt vet hva skal være til da..

og et spørsmå: strømkabelen som var tilkoblet gamle skjermen, den skal ikke kobles til noe etter en har brukt det nye kabeltrekket? fant ikke noe som så relevant ut der iallfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener på at det ble en kabel til overs ja - MEN.. det er viktig å koble i strøm før du koble i den ledningen som skal stå helt ytterst på spilleren (med liten knekk i). Aner ikke helt hvorfor, men det står vel i bruksanvisningen også.

Du har koblet til begge boksene? Mute-boksen og den bus-boksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste ennda litt nøyere på bimmers forumet nå..

". I think the best way to think of this is the dynavin itself as an external device, containing many separate potential sources. So you will want to set the stock idrive menu source to AUX any time you are using any of the dynavin's audio inputs."

så kan dette stemme? at jeg velger AUX i orginal idrive for å få lyd? tenkte nemlig at den bare ville overstyre automatisk jeg? for det prøvte jeg nemlig ikke :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste ennda litt nøyere på bimmers forumet nå..

". I think the best way to think of this is the dynavin itself as an external device, containing many separate potential sources. So you will want to set the stock idrive menu source to AUX any time you are using any of the dynavin's audio inputs."

så kan dette stemme? at jeg velger AUX i orginal idrive for å få lyd? tenkte nemlig at den bare ville overstyre automatisk jeg? for det prøvte jeg nemlig ikke :-P

for en flau feil :-P men funker helt gull nå iallfall :-)

kjempelyd på tlf samtaler med! jeg bruker den eksterne som fulgte med da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i88tcuaac2hkd7hprhnw.jpg

ps5a0hrw0skn8ng99ux3.jpg

qdpb86jxxiikla3bjc0r.jpg

nå har jeg da montert inn denne Dynavin spilleren 2 ganger :-P første gang tok det noen timer, siden det var knotete og trangt :-P samt at en ikke helt visst hvor en skulle tørre å bryte og ta i :-P

men idag har jeg montert den igjen til suksess og det gjekk på ca 1.5 time med all trekking av gps kabler og slikt :-) fornøyd nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg hadde tenkt å si det til deg at du må velge aux i org. menyen, men tenkte utifra det du skrev at du hadde gjort det allerede. Uansett fint at det virker da! Er selv også fornøyd med hvordan det ble til slutt:)

Men en ting! Hvor koblet du den eksterne micen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg hadde tenkt å si det til deg at du må velge aux i org. menyen, men tenkte utifra det du skrev at du hadde gjort det allerede. Uansett fint at det virker da! Er selv også fornøyd med hvordan det ble til slutt:)

Men en ting! Hvor koblet du den eksterne micen?

inngangen til mic'en er i selve skjermen, nede til høyre(sett bakfra) jeg dro kabelen slik mikrofonen er plassert rett over hode ca, i dørlisten. det var veldig kurant.

har du bestillt dab+ modul forresten? vet ikke om jeg skal kjøpe i norge hos forhandler eller ebay? ser de ligger på ca 1350,- fra england mens de koster 1600,- ca her til lands? og får en toll og slikt på den fra england blir den jo fort dyrere med da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...