Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Er det noen her inne som vet om det er skadelig å sette en radiator uten klimaanlegg på en bil som har klimaanlegg, hvor stor forskjell utgjør dette.

Hva er forskjellen på disse radiatorene bortsett fra pris.

Jeg bestilte en radiator til en E39 med klima og fikk beskjed i dag fra Schmiedmann om at det hadde kommet en radiator for E39 uten klimaanlegg, for deres danske avdeling tydeligvis hadde sendt feil.

Schmiedmann forteller at det er kjløekapasiteten som er forskjell og jeg ikke vil merke noe forskjell bortsett fra når jeg en varm sommerdag står i kø og kjører klima-anlegget på fullt.

Har kontaktet noen BMW-verksteder i dag ang dette og har fått litt forskjellige svar.

Hva mener dere er forskjellen og hvor stor risiko er det å sette denne radiatoren på bilen.

Posted

Du vil jo ikke ha AC lenger da, det er jo litt kjipt :P

AC rørene er koblet til radiatoren som oppbevarer freon.

Andre ting vil være at viss AC systemet står åpent vil det bli ødelagt, pumpe, rør, kondenser osv.

Bestill riktig så slipper du å dra på deg ekstra kostnader viss du vil ha AC opp å gå igjen på ett senere tidspunkt.

Posted

jeg tror ikke det skal ha noe særlig å si,du har jo vanlig viskosevifte,å ac vifta skal vel slå inn som backup vifte om bilen blir for varm,