Gå til innhold

Erfaringer med Ground Zero's 3-veis kit

Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at det blir Focal fronter, Ground Zero basser og Masconi forsterker.

Littlep: Brukte du orginalkablene frem til frontene og subene? Og brukte du Mosconi ONE "plug & play" kabelkit?

I såfall; Kobles alt i bagasjerommet? (Har forsterker i venstre side bak, 676 Hifi)

Hadde i utgangspkt tenkt å bruke høynivå inngangene på nyforsterkeren og trekke nye kabler helt til jeg så ekstrautstyret til Masconien som forøvrig var ett kjempetips til forsterker :) Takk for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det blir Focal fronter, Ground Zero basser og Masconi forsterker.

Littlep: Brukte du orginalkablene frem til frontene og subene? Og brukte du Mosconi ONE "plug & play" kabelkit?

I såfall; Kobles alt i bagasjerommet? (Har forsterker i venstre side bak, 676 Hifi)

Hadde i utgangspkt tenkt å bruke høynivå inngangene på nyforsterkeren og trekke nye kabler helt til jeg så ekstrautstyret til Masconien som forøvrig var ett kjempetips til forsterker :) Takk for det...

Hei,

Høres ut som et bra system det :D

Jeg fikk Oslo Bilstereo til å installere første delen av anlegget mitt, Focalene tok jeg selv.

På Mosconi-forsterkeren kan du sette delefrekvensen mellom kanalene, men usikker på om du kan kutte bass-signalet i de lavere frekvensene som du vil ha for ditt oppsett om du har en sub i tillegg. Jeg kan skjekke i bilen i kveld om det er mulig.

Siden du har hifi gjøres hele jobben i bagasjerommet og er en relativt enkel jobb. De originale høytalerkablene framover bruker du. Det ser ikke ut til at Oslo Bilstereo brukte kabelkittet på min installasjon, de har bare koblet seg på ledningene til forsterkeren. Vil absolutt anbefale å ta kittet, siden det vil se mye proffere ut og enklere å koble fra om det skulle bli aktuelt.

Gled deg spesielt til Focalene, de er virkelig bra, legg på en del dynamat eller lignende i dørtrekket og i sub-brønnene så får du mest ut av komponentene. Adapterringer til Focalene kan du enten lage selv, ellers så kan kjøpe slike på ebay. Kan bare nevne at det kan ta en stund å spille det inn, synes mitt virkelig begynte å løsne etter et par måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Men med det kabelkittet vil vel 2 av kanalene drive Front (Diskant, 4" OG 8") mens de 2 andre kanalene vil drive Rear (Diskant og 4") mens jeg vil at 2 av kanalene skal drive Focalene og de 2 andre skal drive subbene. Så det blir nok uten det kittet hvis jeg ikke er helt på jordet her....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sjekket forsterkeren, og det ser ut til at det ikke er mulighet til å sette filter slik at subene ikke spiller de laveste frekvensene.

Slik det er koblet hos meg, og på andre oppsett jeg har sett, så går to kanaler til å drive hvert Focal-sett foran (mellomtone og diskant blir delt i delefilteret til Focalene), og de to andre kanalene til å drive hver sin 8". Den originale hifi-forsterkeren brukes til høyttalerne i dørene bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...