superpoint Skrevet Juni 9, 2013 Share Skrevet Juni 9, 2013 Hei, Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om min ny innkjøpte 1998 523iat. Fikk den ganske billig og har tenkt å gjøre en del med den. Den har rulla snart 300k, men motor/gir fungerer smertefritt og ingen andre ulyder ellers. Er sort skinn som jeg har behandlet med swissvax sitt leather care kit + farga skinnet. Resultatet ble overraskende bra. Bilder kommer. Ellers skal jeg ta alt av rust, er et hull under batteriet bak som skal skjæres ut og sveise på ny plate, så skal alt overfalte rust tas, bulker rettes ut, så blir det hel lakkering av hele greia. Blir ny framfanger da den er helt ferdig, blir da facelift fangeren, så blir det nye speil, tenkte da m5 speila da disse ser litt mer sporty ut. Bakluka må byttes da den er rusten og fæl. Blir da også ny front rute da denne skal ut i forbindelse med hel lakkeringa. Videre blir det senk + noen 19" og prøve å få litt bedre lyd i anlegget. Kommer ikke på alt i farta, men skal holde det så godt som mulig oppdatert med bilder osv. Bilder av bilen kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juni 9, 2013 Share Skrevet Juni 9, 2013 her skal jeg følge med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2013 Har kjøpt nå fått kjøpt inn litt deler. Lister fra ny modell(2001-->) som blir lakkert i bilens farge, kjøpt orginalspeil(brukt), da det stod to forskjellige på bilen da jeg kjøpte den. Droppa m5 speila og kjører clean facelift. Kjøpt nye emblem foran og bak, og sorte nyrer. Er nå crom lister rundt bilen og dører, men jeg er alergisk mot crom så lister rundt dører blir lakkert svart. Kan forøvering nevne av den er oxford green. Bilen blir mest sannsynlig levert neste helg til hel lakkering/restaurering, og da for jeg den tilbake ca. etter 10-14 dager. Jeg er sinnsykt dårlig på å knipse og legge ut bilder, skal få prøvd å gjort dette så fort som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2013 Da har jeg fått knipsa noen bilder. Ble litt dårlig da sterkt sollys ødela litt. Men dere for en inntrykk av hvordan den ser ut nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Juni 15, 2013 Share Skrevet Juni 15, 2013 ser ut som et bra utgangspunkt dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2013 Her kommer en liten oppdatering. Har tatt rusta under batteriet. Dere ser før og etterbilder. Virker nesten om et batteri har gått til helvete og batterisyre har gjort sånn at det har begynt å ruste. Det er hvert fall en teori. Har hatt bilen på bukk og fått sjekka skikkelig godt under og det virker veldig bra med tanke på rust. Har et hull til baki hjulbrønnen, men ellers er det bra. Det gjorde meg glad Nå har jeg avtalt levering til opprettern/lakkerern, og det blir torsdag neste uke. Gleder meg som en liten unge til å se resultatet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2013 Henta en pakke fra tyskland i posten nå. En blaupunkt THA-475 PNP forsterker. Betale 1500-1600kr for den noe som ikke er så gæli. Jeg bare håper jeg får brukt denne. Jeg har ikke vanlig business men professional. Har forsterker baki på venstre sia sammen med cd veksleren. Har prøvd å googla meg fram til noen som har gjort dette på et sånn anlegg som jeg har, men ikke funnet noen gode svar. Så da for jeg bare prøve meg frem. Har også den plastikk subwooferen på høyre side bak som skal erstattes med noe annet som ikke tar alt for mye plass. Har lyst til å beholde bagasjeplassen Noen som har noe gode forslag? Her er utstyrslista på anlegget: S670A Radio BMW Professional RDS S672A CD changer for 6 CDs S676A HiFi speaker system Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2013 Da ble bilen levert til oppretter'n/lakker'n igår. Har bestemt meg for å kjøre shadowline rundtom. Matt svart rundt vinduer, og lister rundt om bilen. Tror det kommer til å bli meget bra Da er det bare å vente på at jeg kan hente den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet Juli 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2013 Snakka med han som fikser bilen min nå. Han hadde problemer med å skaffe facelift fangeren, så da blei vi enig om og kjøre på med M-fanger. Han mente at kvalitene på m-fangeren iforhold til facelift fangeren er mye dårligere. Han fortalte at en han kjente hadde kjørt på en kattunge, og da hadde fangeren sprekt opp og kattungen løp videre uten å ta skade av det. Men håper dette var et dårlig eksemplar av M-fanger Han tilbød meg veldig god pris på full understellsbehandling i forhold til det jeg har fått hos Kampen antirust, så da ble det avbestilt hos Kampen. Han har proft diagnoseutstyr, så han skulle ta en runde på bilen og se om han fant noe unormalt. Var i god rute med bilen. Bulken på døra var retta ut, nå holdte de på med å pusse ned bilen. Han regna med at det ville ta rundt 10-14 dager før bilen var leveringsklar. Tror dette blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2013 Driver å titter på hva slags felger jeg en gang skal invistere i. Liker veldig godt Varrstoen Track 200series felgene. Har også tenkt tanken på noen BBS felger, men syntes dette er så vanlig. Hva tror dere? Hvilke felger syntes du passer bra på e39 wagon? Varrstoen Track 200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 hvor mye måtte du ut med for denne:)? Var og såg på den selv når den låg til 25.000.. Men idiotselgeren nevnte ingenting om rust osv. som var på den.. Var vel en god del rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 noe framgang her? har også rusthull under batteriet.. e vel ikke uvanlig på e39.. ser ut som det kan være pga batteriet? har samme farge på min bil men da en M52B20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2013 Skulebollen: ga 14k. Var litt rust, men ikke super ille. Under batteriet, hjulbrønnen og bakluka selvsagt. Var sveisa bak på venstre kanal da jeg kjøpte den. Har fått tatt alt og ser meget bra ut ellers. Bilen står fortsatt hos han som hel lakkerer den. Regner med å hente den neste helg kommer da med stor update Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Juli 7, 2013 Share Skrevet Juli 7, 2013 ska sjekke hjulbrønn min imårra.. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet August 10, 2013 Forfatter Share Skrevet August 10, 2013 Her enda ikke fått tilbake bilen fra hel lakkeringa. Tar sin tid detta Men har kjøpt meg en delebil. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43268215 Skal plukke det jeg trenger fra denna og selge deler jeg ikke har brukt for. Ser veldig bra ut på bildene på finn, men er ikke så fin i virkeligheten. Men er ikke så veldig ille heller. Interiøret ser veldig bra, dynamo og starter er ikke veldig gammelt. Jeg trenger ny starter på min så det passer bra Si ifra hvis det er noen deler du kunne tenkt deg, så kan vi jo se på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå