Gå til innhold

2008 Bmw X5 driftssikkerhet

zachrisen
 Share

Anbefalte innlegg

Her trenger jeg virkelig råd fra de mest kunnskapsrike.

Det gjelder et mulig kjøp av en 2008 X5 4.8i V8 (andre motorer er ikke aktuelle).

Kilometerstand vil ligge rundt 100.000km.

Spørsmålet er driftssikkerheten og reparasjoner.

Jeg har blitt veldig skeptisk etter å la lest på nett, da det kan virke som disse bilene har en haug med problemer, blant annet med vannpumpe, drivstoffpumpe, automatkasse, oljelekkasjer, elektriske feil osv.

Kan noen av guruene her inne bekrefte eller avkrefte dette ?

High five dells ut til kunnskapsrike svar :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte kjent med denne X5 typen, sikkert ikke så mange andre heller er inne.

Dog så øres det ut som det samme som med E39, mange kjente feil, men på ingen måte slik at en som eier E39 vil oppleve alle sammen.

Dessuten, så har nok BMW sørget for å lage bedre deler, om det skulle vise seg at det var noe som ikke svarte til forventingene.

Så de delene det evt er problemer med er nok skiftet, om de var en kjent svakhet, vil jeg tro da.

Om vi ser på de delene du lister opp, så er det jo bare automatkasse som er en skikkelig utgift. Det andre er vel maks 5000,- per del inkl arbeid. Såklart ikke bra, men slik er det nå da.

Men vannpumpe er jo vanlig å skifte på mange biler når reg.reim skiftes.

Drivstoffpumpe er jo egentlig en slitedel å regne som.

Automatkasser går som oftest ikke i stykker om de får oljeskift.

Oljelekkasjer er vel kanskje svetting på toppdeksel pakninger.

Elektriske feil er vel en eller annen styringsboks som tuller, eller kanskje noen som har blitt dynket i vann pga tette dreneringskanaler, om bilen ikke har vært på service for eksempel.

Nuvel, litt langt, litt rotete innlegg, men dette var bare veldig generelt.

Jeg hadde ikke vært bekymret for noen av disse tingene, såfremt at bilen ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...